Willy: Vi har brug for den elektriske stemning

Lyngby Boldklub nye lynhurtige back, Willy Kumado, har i den grad lagt mærke til stemningen på Lyngby Stadion. Han håber på mere fed stemning, når holdet søndag tager imod Silkeborg IF.

Willy Kumado spillede I seneste kamp en hovedrolle, da han foran knapt 6.000 tilskuere på Lyngby Stadion assisterede 1-0-målet mod AC Horsens.

Målet fik stadion til at eksplodere, og det bidrog til den fremragende stemning, der var på Lyngby Stadion. Nu håber Willy på mere af samme stemning på søndag hjemme mod Silkeborg IF.

– Kampen på søndag er rigtig vigtig for os. Hvis vi kan tage tre point foran vores fantastiske fans, vil det give os så meget energi og momentum frem mod de sidste kampe.

– Lyngby-fansene er generelt helt utrolige. De gør atmosfæren på stadion virkelig elektrisk, og det har vi brug for, at de gør igen på søndag. Det giver os det sidste skub inde på banen, og jeg håber, at vi sammen kan tage tre point mod Silkeborg, siger Willy Kumado, som hurtigt fik sin egen sang på tribunen. Det er en sang, som backen satte stor pris på.

– Jeg synes allerede, at mit forhold til fansene er specielt. Jeg har aldrig haft en sang lavet specielt til mig, så da jeg hørte sangen første gang, blev jeg rigtig glad. Jeg glæder mig til at gengælde det med gode præstationer.

Holdet er et godt sted

Søndagens hjemmekamp mod Silkeborg IF er den første efter landskampspausen, og pausen er ifølge Willy Kumado blevet brugt til at finpudse og få ladet batterierne op.

– Holdet er et virkelig godt sted. Os der ikke var afsted på landsholdstjeneste, har knoklet virkelig hårdt til træning, og de drenge, der var afsted er kommet tilbage rigtig skarpe.

– Vi følte, at vi var et rigtig godt sted forud for landskampspausen, men det har selvfølgelig også været fint at få ladet batterierne fuldstændig op. Vi er fuld af energi, og vi glæder os meget til at gå efter alle tre point på søndag, siger Kumado.

Lyngby Boldklub har haft et fint tag på Silkeborg IF i denne sæson, og troen på sejr er ifølge Kumado bestemt også til stede.

– Der bliver altid lagt en rigtig god gameplan for os, og nøglen til sejr bliver at følge den. Vi har en stor tro på vores trænere, og gør vi hvad de siger, så får vi også sejren, slutter han.

Der er kampstart kl. 14:00, og du kan stadig nå at købe billetter til kampen. Du køber billetter her.

#SammenForLyngby