Tilskuerboom på Lyngby Stadion

Trods et svingende år resultatmæssigt har Lyngby Boldklub formået at skabe et regulært tilskuerboom på Lyngby Stadion i denne sæson.

Lyngby Boldklub er trods en plads under stregen i Superligaen en regulær succeshistorie.

Bøtten er vendt på hovedet ved hjælp af flere års hårdt arbejde og en strategi om at være lokalt foranket. Det strategiske fokus, konkrete børne- og familieaktiviteter samt visionen om at skabe Danmarks bedste familiestadion har gjort udslaget og betydet, at tælleapparaterne er decideret rødglødende sammenlignet med tidligere.

For fem år siden, hvor klubben også lå i Superligaen, lå tilskuergennemsnittet på Lyngby Stadion ved sæsonens afslutning således på 2.225, imens det aktuelle tilskuergennemsnit er på 5.887. Altså en flot stigning på små 165%.

Snittet gør Lyngby Stadion til det syvende bedst besøgte stadion i indeværende sæson – og er det højeste for en sæson i klubbens 102 år lange historie.

Danmarks bedste familiestadion

Bag succesen ligger der masser af strategiske overvejelser og ikke mindst en knivskarp udførsel, hvor Lyngby Stadion er blevet et ægte familiestadion med plads til alle.

Etableringen af familieområdet bag det ene mål på Lyngby Stadion har været en gamechanger, og seneste tilskuerundersøgelse viste, at omkring 1.000 tilskuere er forbi familieområdet til en gennemsnitlig hjemmekamp i denne sæson. Og halvdelen af gæsterne i familieområdet bruger mere end 15 minutter pr. kamp i området.

Ifølge kommerciel chef i Lyngby Boldklub, Kristian Maimann, indkranser succesen i familieområdet meget godt, hvad man gerne vil skabe på Lyngby Stadion

– Familieområdet har givet os en helt ny måde at gå til fodbold på, og vi er stolte over hvor stor en succes det egentlig er blevet. Der kommer jo flere i familieområdet pr. kamp, end der kom på hele stadion for bare få år siden. Det er en ubetinget succes, og desuden en fantastisk måde at skabe nye fans på, fortæller Maimann og understreger, at familieområdet både har højnet oplevelsen på stadion, men også gjort det lettere at rekruttere nye fans:

– Vi står på ryggen af mere end 100 års historie, og familieområdet er en fantastisk mulighed for at give Lyngby-faklen videre fra forældre til børn. Og så er den et fantastisk tilbud til de 2500 medlemmer vi har i vores børneklub, vores 11 samarbejdsskoler og de 13 klubber, som er en del af vores fodboldnetværk.

– Vi er selvfølgelig meget stolte over det her flotte tilskuersnit, men vi er ligeså stolte over at vi i vores undersøgelser kan se, at folk tager godt imod vores nye initiativer og føler Lyngby Stadion er et trygt og sikkert sted for alle. Med et nyt stadion på vej er der også gode udsigter til, at vi kan fortsætte med at levere en fantastisk familieoplevelse i fremtiden, fortæller Kristian Maimann.

Lyngby Boldklub har i denne sæson 5.887 tilskuere i snit til hjemmekampe.

Et enkelt point med hjem fra Sønderjylland

Finnsson: Vi skal være skarpe

Truppen til kampen mod Sønderjyske