U17-holdet tog point mod Brøndby IF

To af Lyngby Boldklub talentfulde Akademi-hold spillede i weekenden mod Brøndby IF. U17-holdet tog et flot point, imens U15 måtte strække våben.

Der ventede Lyngby Boldklubs talenter to spændende kampe i weekenden, da både U17 og U15-holdet mødte Brøndby IF.

Lyngby Boldklubs U17-hold spillede en spændende kamp, hvor holdet var foran 2-0, men endte med at dele pointene med Brøndby, da det sluttede 2-2. Begge de kongeblå mål blev scoret af Saman Jalael.

Efter kampen udtalte U17-cheftræner Azad Corlu:

– Vi er rigtig gode i de første 60 minutter. Vi er stærke og afklaret i vores pres, spiller hurtigt og har mange fremadrettede aktioner på bolden. Vi er også fortjent foran 2-0 i denne periode, siger Corlu, som dog mener, at holdet kunne have snuppet alle tre point i slutfasen.

– Det var en skam, at vi ikke tog sejren, for vi spillede rigtig godt i den første del af kampen, men sådan er fodbold nogle gange. Når det er sagt, så skaber vi nogle chancer i slutfasen, der SKAL give mål. Det kendetegner lidt vores sæson, at vi mangler den sidste kvalitet i felterne, men alt i alt var det en fed U17-kamp med en god holdpræstation, hvor også flere spillere markerede sig positivt, slutter han.

Azad Corlus drenge sidder over i næste spillerunde inden, at det d. 15. april går løs hjemme mod AC Horsens.

U15-nederlag i tæt kamp

De Kongeblå U15-talenter stod lørdag overfor Brøndby IF i en spændende kamp, hvor især første halvleg var tæt. I anden halvleg blev kampen en mere rodet affære inden, at Brøndby IF tog over i de sidste 20 minutter og fortjent snuppede sejren.

Cheftræner for U15-holdet, Younes Pedersen, ærgrede sig efter kampen over nederlaget.

– Vi får egentlig en god start på kampen og har et godt tryk på BIF, men vores 2. halvleg er vi meget skuffede over. Vi tager for mange dårlige beslutninger, og når vi tager den rigtige beslutning eksekverer vi det med al for lav kvalitet. Særlig vores gennembrudsspil og offensive omstillinger mangler kvalitet i kampen. Dog er det vores første halvleg, siden vi mødte FCN tilbage i midten af september, at vi kollektivt spiller så dårligt som i 2. halvleg, så det vidner om en god bund i holdet, og at vi er fortrøstningsfulde ift. at det ikke gentager sig.

Lyngby Boldklubs U15-drenge skal i næste weekend en tur til Ikast, hvor FC Midtjylland tager imod.

Akademiet præsenteres af Sydbank

Foto: Fodboldbilleder.dk