Magnus Kaastrup udlejes til Sirius IK

Magnus Kaastrup udlejes til Allsvenskan-klubben Sirius IK. Aftalen løber foreløbigt frem til årets udgang.

Lyngby Boldklub udlejer fra dags dato Magnus Kaastrup til svenske Sirius IK, der frister en tilværelse i den bedste svenske række.

Magnus Kaastrup var især i sidste sæson en stor profil for Lyngby Boldklub, da han scorede 12 mål i 34 kampe og generelt var en stor del af det hold, der fik De Kongeblå tilbage i Superligaen.

I foråret har det dog knebet med spilletiden for Magnus Kaastrup, hvorfor han nu udlejes det Sirius IK for at fortsætte sin udvikling.

Fodboldchef Nicas Kjeldsen udtaler;

– Magnus var en stor profil for os i sidste sæson, men i denne sæson har det været mere småt med spilletiden. Magnus er med sine 22 år stadig en ung og talentfuld spiller, og hvis han skal fortsætte sin udvikling, har han brug for mere kontinuerlig spilletid, hvilket han får i Sirius IK. Vi kommer til at følge Magnus tæt, og vi ønsker alt det bedste for ham i det svenske, så han kan komme endnu stærkere tilbage til Lyngby Boldklub, siger Nicas Kjeldsen,.

Cheftræner Freyr Alexandersson ønsker ligeledes Kaastrup held og lykke i sit lejeophold.

– Vi har været rigtig glade for at have Magnus i truppen, og vi ønsker ham kun det bedste i Sirius IK. Spilletid er utrolig vigtig for udviklingen af en ung spiller, og vi håber meget, at lejeopholdet giver Magnus mulighed for at opnå sit store potentiale. Vi ønsker Magnus al muligt held og lykke, siger cheftræneren.

Også hovedpersonen selv, Magnus Kaastrup, glæder sig over lejeaftalen, imens han samtidig fortæller, at han kommer til at følge De Kongeblå tæt, imens han selv slår sine folder i Sverige.

– Det er vigtigt for mig at komme ud at spille, så jeg synes, at det giver rigtig god mening at tage det her lejeophold i Sirius. Jeg har en rigtig god mavefornemmelse omkring stedet, og jeg glæder mig til at få en masse spilletid. Lyngby Boldklub og mine holdkammerater betyder sindssygt meget for mig, så jeg kommer selvfølgelig til at følge dem rigtig tæt i den kommende tid, siger Kaastrup.

Magnus Kaastrup står i denne sæson noteret for 19 Superliga-kampe.

Foto: Fodboldbilleder.dk