U15 fik revanche for midtugen

U17-mandskabet led nederlag i Aarhus, imens U15-holdet i den forgangne uge både tabte og vandt en kamp.

De kongeblå akademitalenter var i den forgangne uge godt i gang, og selvom det på udviklingsfronten var endnu en god uge, var det resultatmæssigt en blandet landhandel.

U19-holdet havde kampfri, imens U17 holdet var i Aarhus og U15 både havde en hjemmekamp mod Farum og Randers Freja.

U17-nederlag til AGF

Azad Corlus U17-drenge tog lørdag en tur til Aarhus, hvor der ventede en svær udekamp mod AGF, der leger med i den helt sjove ende af tabellen.

Selvom det i sidste ende endte med et nederlag, spillede De Kongeblå en flot kamp, hvor det store potentiale til tider blev vist godt frem.

AGF startede dog kampen bedst, og hjemmeholdet var efter små 20 minutter i front med 2-0 efter lidt personlige fejl.

Betingelserne for at komme tilbage i kampen var derfor svære, men Corlus drenge kæmpede forbilledligt, og dominerede kampen i de sidste 70 minutter.

Emile Chambo fik da også bragt fornyet spænding i kampen efter 68 minutter, da han reducerede til 2-1, men selvom De Kongeblå skabte op til flere chancer i slutfasen, var det AGF, der med en scoring i tillægstiden kunne cementere en 3-1-sejr.

Næste opgave for U17-holdet er på søndag, hvor Brøndby IF venter.

U15 tog revanche i weekenden

Sidste uge var en travl en af slagsen for U15-holdet, der havde hele to hjemmekampe.

Tirsdag ventede Farum, der var det seneste hold til at besejre Younes Pedersens unge talenter, og sidenhen har De Kongeblå nappet 27 ud af 30 point.

Farum viste sig dog igen som en for stor resultatmæssig mundfuld, om end kampen var på et højt niveau, der gavnede begge de unge mandskaber.

Lyngby Boldklub startede rigtig godt, men op med pausefløjtet fik gæsterne fra Farum bedre fat, hvorfor de også gik til pause med en 0-1-føring.

Farum var bedst i anden halvleg, og de kom også foran med 0-2 inden, at Jannik Borge reducerede til 1-2. Tre minutter efter kom Farum dog igen foran med to.

Hjalte Kropp fik reduceret til 2-3 inden, at Farum lukkede og slukkede kampen med en scoring til 2-4 kort før slutfløjt.

Nederlaget til Farum skulle revanches lørdag, da Randers Freja gæstede Lyngby, og her leverede Lyngby-drengene en god præstation, der endte med at kaste en flot 3-0-sejr af sig.

Lyngby Boldklub var bedst fra start, og Alexander Kruse samt Mikkel Vernon sørgede for målene til 1-0 og 2-0 før pausen.

Efter pausen fik De Kongeblå dræbt kampen lynhurtigt, da Noah Knudsen ét minut inde i anden halvleg gjorde det til 3-0.

Resten af kampen var på Lyngby Boldklub præmisser, og selvom Randers Freja godt kunne have scoret en enkelt pind, kan der ikke pilles ved den solide sejr.

Ligesom for U17-holdet er det Brøndby IF, der er næste modstander for U15-drengene.

U13 og U14 nærmer sig sæsonstart

Imens både U19, U17 og U15-talenterne har været i aktion et væld af gange i foråret, har både U14 og U13-holdet fortsat til gode at skulle i ligaaktion.

Det betyder dog ikke, at der ikke sker noget på årgangene, der både træner fantastisk og spiller en masse gode træningskampe.

Bertram Gyllings U14-talenter åbner sæsonen lørdag d. 1. april på udebane mod B.93, men i den netop overståede weekend spillede de en træningskamp mod svenske Landskrona, der blev slået med 13-0 i en kamp, der trods det overvældende resultat var god for masser af de fokuspunkter, der bliver arbejdet med på årgangen i øjeblikket.

Også på U13-mandskabet er der gang i træningskampene.

Her er det inden for den seneste tid blevet til træningskampe mod AC Amager, B.93 og SønderjyskE. Også her er der glæde over udviklingen på holdet, og der ses nu frem til sæsonstart lørdag d. 1. april, hvor modstanderen er KB.

Herunder kan du se Akademi-programmet for den kommende weekend.

Akademiet præsenteres i samarbejde med Sydbank.

Foto: Fodboldbilleder.dk