Pointdeling mod AC Horsens

Lyngby Boldklub var foran ved pausen, men måtte nøjes med 1-1 efter en intens kamp mod AC Horsens.

Der var dømt storkamp på Lyngby Stadion, da en af de nærmeste konkurrenter i nedrykningsstriden, AC Horsens, gæstede Kongens Lyngby.

Kampens betydning skinnede da også igennem i starten af kampen, hvor det virkede som en relativt nervøs affære.

Kampen startede chancefattigt, om end intensiteten både på og udenfor kridtstregerne bestemt ikke fejlede noget. Efter 18 minutter kom det til at gå ud over Sævar Magnusson, der slog hovedet sammen med en AC Horsens-spiller, hvorefter han måtte lade sig udskifte med en flænge i ansigtet.

Efter 25 minutter kom den første store chance, og den kastede heldigvis et føringsmål af sig til Lyngby Boldklub.

Willy Kumado fik chancen fra start på højreback i stedet for en syg Tobias Storm, og han spillede en absolut hovedrolle ift. føringsmålet. Den lynhurtige back erobrerede bolden højt på banen, og så var Lyngby Boldklub pludselig to-mod-en med Matej Delac. Willy prikkede bolden på tværs forbi målmanden, og så kunne Alfred Finnbogason score sit tredje mål i foråret.

Lyngby Boldklub satte sig på kampen i minutterne efter føringsmålet, og det blev også til et par chancer til De Kongeblå for at udbygge føringen.

Willy Kumado brød igennem i højresiden, hvorefter han trak ind i banen og afsluttede fladt mod nærmeste hjørne. Afslutningen manglede dog lidt power, hvorfor Horsens-målmanden ikke havde de store problemer med at tage sig af forsøget.

Efter 36 minutter fik Lyngby en endnu større chance for at gøre det til 2-0, da Frederik Gytkjær afsluttede fra kanten af feltet. Målmanden gav en retur, hvorefter bolden blev sendt tilbage i Horsens-feltet. Tochi Chukwuani kom først på bolden, men fik ikke ordentligt træf på bolden, hvorefter bolden på ny røg ud til Gytkjær, som afsluttede lige på Delac i ’De Gules’ bur.

AC Horsens sluttede 1. halvleg bedst af, og Mads Kikkenborg måtte af et par omgange hive store redninger ud af ærmet.

Anders K. Jakobsen sendte et godt hovedstød mod mål efter et godt indlæg af Magnus Jensen, men Kikkenborg var klar på stregen. Returbolden endte for fødderne af en Horsens-spiller, men De Kongeblå fik blokeret tæt under mål, hvorefter bolden kunne trille forbi kassen.

Der var lagt hele syv minutter til i første halvleg, og få sekunder før pausefløjt, fik gæsterne en gigantisk chance for at udligne.

Mads Kikkenborg hev først en stor redning frem igen, men denne gang røg returen ud midt i feltet, hvorfra Aron Sigurdarson blot skulle sparke bolden i det tomme net. Islædningen sparkede dog over mål, og så fløjtede dommeren til pause få sekunder efter.

Dermed gik Lyngby Boldklub til pause med en 1-0-føring.

Pausen blev brugt til at skifte to, da både Andreas Bjelland og Dani blev erstattet. Ind kom Marcel Rømer og Brian Hamalainen.

Lyngby Boldklub kom bedst ud til anden halvleg, og Frederik Gytkjær havde da også bud efter en udbygning af føringen efter en afslutning fra en spids vinkel. Matej Delac hev dog en fin redning frem.

AC Horsens fik herefter atter lidt overtag, men Lyngby Boldklub stod imod i denne fase af kampen.

Efter 63 minutter gik den dog ikke længere, da netop indskiftede Simon Makienok kom først på et fladt indlæg fra højresiden og kunne udplacere Mads Kikkenborg, hvorfor stillingen nu var 1-1.

Kampen bølgede herefter frem og tilbage, men et hovedstød fra hvert mandskab, der sneg sig tæt over mål, var det tætteste på en føring med små 20 minutter igen.

Trods stillingskrig mod slutfasen, var det dog Freyr Alexanderssons drenge, der sluttede kampen bedst af.

Willy Kumado spillede en flot kamp på højrebacken, og efter 75 minutter gik han på ny til mållinjen, hvorfra han med en god afleverings skråt bagud i feltet var tæt på at skabe en stor chance. Afslutningen blev dog i sidste ende blokeret inde på stregen til stor ærgrelse for de 5.971 tilskuere på Lyngby Stadion.

Skulle der havde været en vinder i slutfasen, kunne det meget vel have været blevet Lyngby, da de sidste fem minutter blev et stort pres ned mod gæsternes mål.

Efter 88 minutter tog Marcel Rømer chancen fra kanten af feltet, men Horsens-målmanden tog fra og skubbede bolden ud af feltet.

Kampen levede til det sidste, og Pascal Gregor havde også bud efter at blive den helt store helt i dommerens tillægstid, da han kom højest på et hjørnespark slået af Kolbeinn Finnsson. Gregors forsøg sad dog desværre lige på målmanden.

Det blev derfor ikke til flere mål, hvorfor begge mandskaber måtte nøjes med et enkelt point efter 1-1.

Lyngby Boldklub – AC Horsens

19.03.23 Kl. 15:00, Lyngby Stadion.

3F Superligaen, 22. Spillerunde.

1-1 (1-0)

1-0, Alfred Finnbogason (25 min)

1-1, Simon Makienok (63 min)

Lyngby BK: Mads Kikkenborg, Willy Kumado, Lucas Hey, Andreas Bjelland (46. Brian Hamalainen), Pascal Gregor, Kolbeinn Finnsson, Tochi Chukwuani (70. Rezan Corlu), Dani (46. Marcel Rømer), Sævar Magnusson (18. Parfait Bizoza), Frederik Gytkjær, Alfred Finnbogason (90+. Mathias Kristensen).

Foto: Fodboldbilleder.dk

Et enkelt point med hjem fra Sønderjylland

Finnsson: Vi skal være skarpe

Truppen til kampen mod Sønderjyske