Gytkjær: Det hårde arbejde er først lige begyndt

Frederik Gytkjær og resten af Lyngby-truppen glæder sig over den flotte start på foråret, men den skarpe angriber fortæller samtidig, at de er bevidste om at holde skruen i vandet.

To sejre i træk har ikke været hverdagskost for Lyngby Boldklub i det seneste års tid, men ikke desto mindre er det nu virkeligheden efter to flotte sejre over henholdsvis Brøndby IF og FC Midtjylland.

Sejrene har naturligvis givet stor selvtillid i Lyngby-truppen, men det ændrer ifølge Frederik Gytkjær ikke på, at truppen bevarer fokus på det hårde arbejde, der fortsat venter forude.

– Stemningen er sindssyg god i øjeblikket. Sejre over Brøndby IF og FC Midtjylland er ikke sejre over, hvem som helst, så det er vi selvfølgelig rigtig glade for. Samtidig er vi også enormt bevidste om, at det hårde arbejde først lige er begyndt. Det handler om at holde skruen i vandet og fortsætte de positive takter, siger Gytkjær inden, at han fortsætter.

– Vi er stadig meget bevidste om, hvor vi ligger i rækken, og hvilken opgave det er, der ligger foran os. Det er en super vigtig kamp for os på søndag, og vi glæder os helt sindssygt til at skulle spille den foran vores egne fans.

Fansene har stor andel i foråret

Lyngby Boldklub har spillet to hjemmekampe i foråret, og her er det blevet til fire point mod stærke modstandere i form af FC Nordsjælland og Brøndby IF.

De flotte resultater skal ifølge Gytkjær ikke udelukkende tilskrives holdet, men også fansene, der har leveret flotte rammer og elektrisk stemning på Lyngby Stadion. Mod Horsens håber angriberen på mere af det samme.

– Det bliver en svær kamp, men vi har været gode på hjemmebane i foråret. Vi skal komme ud med den samme energi, som vi har haft i de seneste kampe, og så tror jeg på, at vi sammen med et tændt Lyngby Stadion kan fortsætte vores gode form.

– Vi håber, at der kommer lige så mange som mod FC Nordsjælland og Brøndby. Fansene har en stor andel i vores forår indtil videre. De har været med til at skubbe os i den rigtige retning weekend efter weekend, og det er vi selvfølgelig utroligt taknemmelige for.

Der er kampstart kl. 15:00, og du kan sikre dig din billet her.

Frederik Gytkjær præsenteres af Replay.