Future Cup: 7-0-sejr over Viborg

Lyngby Boldklub var tirsdag eftermiddag i aktion i Future Cup, hvor flere spiller, der ikke har fået meget Superliga-spilletid var i aktion. De Kongeblå tog en 7-0-sejr.

For første gang i 2023 var Lyngby Boldklub her til eftermiddag i Future Cup-aktion, da Viborg gæstede Lundtofte.

Lyngby Boldklub stillede stærkt op med masser af spillere, der ikke har fået så meget spilletid i Superligaen i starten af foråret.

Det blev blandt andet til en uofficiel debut til Baptiste Rolland, der startede inde i midterforsvaret.

Lyngby-drengene spillede generelt en flot kamp i Lundtofte, og det blev til en yderst sikker 7-0-sejr over de jyske gæster.

Der var da heller aldrig tvivl om kampens udfald, da det allerede efter en halv time stod 5-0 til Lyngby Boldklub.

Akademi-talentet Adam Vendelbo åbnede festen i Lundtofte efter allerede fire minutter inden, at Parfait Bizoza 10 minutter senere gjorde det til 2-0.

Efter 21 minutter gjorde Mathias Kristensen det så til 3-0 med et hovedstød, hvorefter Sanders Ngabo i løbet af de næste 10 minutter gjorde det til både 4-0 og 5-0.

Pausen blev brugt til hele tre udskiftninger, så både U19-målmand Filip Versterre, Mikkel Juhl og U19-spiller Lauge Sandgrav kom på banen.

Anden halvleg blev en mere rolig affære, men i kampens sidste 20 minutter fik Lyngby-drengene alligevel sat et par kasser ind, da både indskiftede Petur Knudsen og Sebastian Koch fik scoret.

De Kongeblå vandt således Future Cup-kampen med hele 7-0.

Næste Future Cup-kamp er allerede næste mandag, hvor turen går et smut til Horsens.

Lyngby Boldklub – Viborg FF

14.03.23 Kl. 14:00 i Lundtofte

Future Cup.

7-0 (5-0)

1-0, Adam Vendelbo (3 min)

2-0, Parfait Bizoza (13 min)

3-0, Mathias Kristensen (21 min)

4-0, Sanders Ngabo (26 min)

5-0, Sanders Ngabo (30 min)

6-0, Petur Knudsen (70 min)

7-0, Sebastian Koch (81 min)

Lyngby BK: Frederik Ibsen (45. Filip Versterre), Willy Kumado (45. Mikkel Juhl), Baptiste Rolland, Gustav Mortensen, Marius Jacobsen, Sanders Ngabo (45. Lauge Sandgrav), Parfait Bizoza, Sebastian Koch, Magnus Kaastrup, Mathias Kristensen (63. Petur Knudsen), Adam Vendelbo ( 63. Endrit Kamilji).

Et enkelt point med hjem fra Sønderjylland

Finnsson: Vi skal være skarpe

Truppen til kampen mod Sønderjyske