Fuldt hus til Akademiet: Tre sejre i Jylland

Både U19, U17 og U15 tog alle sejre med hjem fra deres kampe i weekenden, hvor modstanderne var Silkeborg og AGF.

Mandag formiddag hænger armene oppe over hovedet i Lyngby Boldklub, da de talentfulde Akademi-hold ligesom førsteholdet alle tog flotte sejre med hjem fra Jylland.

Sejr med tenniscifre til U19

U19-mandskabet er startet fantastisk flot ud i foråret, hvor det forud for kampen i går var blevet til tre ubesejrede kampe, hvoraf de to blev vundet i ordinærtid og den sidste i straffesparkskonkurrence.

Lørdag gik turen så til Aarhus, hvor AGF ventede, og her blev det til en storsejr til Mads Kristensens unge talenter.

Første halvleg blev en lettere ujævn affære, hvor Adam Vendelbo dog fik bragt Lyngby Boldklub i front. Kort efter udlignede AGF inden, at skarpe Jeffrey Adjei-Broni to minutter før pausen fik gjort det til 1-2.

I anden halvleg klappede det meste for de kongeblå talenter.

Tempoet i spillet, flowet og spillernes store individuelle kvalitet kom til udtryk, og det resulterede i, at holdet gik mål-bonanza i de sidste 45 minutter.

Endrit Kamilji og Sanders Ngabo gjorde det til henholdsvis 1-3 og 1-4 inden, at Carl-Emil Husmer gjorde det til 1-5.

AGF fik reduceret inden, at Sanders Ngabo kronede en flot indsats med sit andet mål i kampen, hvorfor det hele sluttede med 2-6 til Lyngby Boldklub.

U19-drengene indtager pt. tredjepladsen i U19 Ligaen, og går nu ind i en kamppause, da næste kampe i liga-regi først er d. 4. april, hvor turen går til Brøndby.

Flot U17-sejr i Silkeborg

U17-mandskabet sad over i sidste weekend efter, at de i slutningen af februar slog Randers Freja med 2-0.

Søndag fulgte de trop med en flot 1-2-sejr på udebane mod Silkeborg, der gav de kongeblå talenter en god kamp.

Lyngby Boldklub startede med lyn og torden og kom foran allerede efter tre minutter. Saman Jalaei var manden med målet.

Glæden varede dog ikke længe, da hjemmeholdet fik udlignet ved William Kirk efter et kvarter.

Efter en tæt kamp blev det dog i sidste ende Lyngby Boldklub, der trak det længste strå, da Emile Kwimbia Chambo med små 10 minutter igen fordoblede sin måltotal for foråret og gjorde det til 1-2.

Azad Corlus U17-mandskabet ligger nu nummer 10 i U17 Ligaen inden, at turen næste lørdag går til Aarhus, hvor AGF venter.

U15 slog stærkt AGF-hold

Også U15-drengene havde taget turen til Aarhus til et opgør mod AGF, der inden kampen lå oppe i den sjove ende af tabellen.

Lyngby-drengene fulgte dog sidste weekends flotte kamp mod Silkeborg op på fornem vis og vandt i overbevisende stil med 1-4.

Hjalte Kropp åbnede festen med en scoring efter et lille kvarter, og 0-1 var derfor stillingen ved pausen.

AGF kom godt ud efter pausen, og de fik de også udlignet ved Mikkel Bro Hansen.

Herfra stod der dog Lyngby på det meste, og blot to minutter efter AGF’s udligning bragte Hjalte Kropp igen Lyngby Boldklub i front.

Mikkel Vernon og Ian Perez kronede et flot Lyngby-indsats med scoringer til 1-3 og 1-4, hvorfor Lyngby Boldklub ligger nummer seks i U15 Ligaen.

Næste opgave for Younes Pedersens U15-drenge er allerede i morgen, hvor Farum Boldklub gæster Lyngby, imens der også er hjemmekamp på lørdag, hvor Randers Freja kommer på besøg.

Herunder kan du se programmet for denne uge på Akademiet.

Akademiet præsenteres af Sydbank.