Finnbogason: Vi skal fortsætte, hvor vi slap

Alfred Finnbogason blev matchvinder i sidste weekend mod Brøndby IF i en kamp, hvor mentaliteten og intensiteten var fuldstændig på plads. Angriberen kalder på mere af det samme mod FC Midtjylland.

For anden gang i foråret spillede Alfred Finnbogason i sidste weekend en absolut nøglerolle med et mål, da han scorede kampens enlige kasse i 1-0-sejren over Brøndby IF.

Resultatet har både givet genlyd udenfor holdet, men også masser af selvtillid og ekstra tro på tingene.

– Sejren mod Brøndby gav os ikke kun tre point, men også en masse tro på, at vi kan slå alle i ligaen, hvis vi rammer dagen. Det var en virkelig stærk præstation fra hele holdet og alle udenom. Vi skal ud at levere mere af det samme i morgen, hvis vi vil have alle tre point med hjem, siger Finnbogason inden, at han fortsætter.

– Vi skal tage arbejdsmoralen og den aggressivitet, som vi viste i hele kampen, med os til kampen mod Midtjylland. Hvis ikke vi spiller med den intensitet, bliver det selvfølgelig svært for os. Noget af det vi lærte i efteråret var, at vi bliver nødt til at efterlade alt på banen, hvis vi skal have sejren.

3-3-kamp i baghovedet

Lyngby Boldklub spillede i efterårssæsonen en dramatisk kamp hjemme mod FC Midtjylland, hvor man kom fra 0-3 til 3-3.

Alfred Finnbogason spillede ikke selv med i kampen, men han påpeger alligevel kampen som et øjeblik, der fortsat kan bruges af ham selv og holdkammeraterne.

– Det var en skør og vild kamp, men det viser også den moral, som vi har her på holdet. Vi var døde og begravede, men kommer tilbage og kunne også have vundet kampen. Vi bør ikke være bange for nogle hold i rækken – hverken Brøndby, FC København eller FC Midtjylland. Så for mig handler det om, at vi i morgen tager til Herning for at vinde – intet andet. Sådan er det, hvis vi skal nå vores mål for sæsonen, siger FInnbogason, som har respekt for FCM, men primært har fokus på holdets egne præstationer.

– FC Midtjylland har stor kvalitet. Vi ved, at de kæmper lidt med tingene i øjeblikket, men de har dygtige spillere og har tidligere spillet rigtig god fodbold. Vi skal dog primært kigge på os selv, og jeg synes, at vores første tre kampe i 2023 har været rigtig positive. Vi skal finde en måde at fortsætte den stil, og det føler jeg, at vi er klar til.

Vil fortsætte med at hjælpe holdet

Den islandske angriber havde et turbulent efterår, hvor han først kom sent ind i truppen og efterfølgende blev skadet.

Efter en god opstart denne vinter, føler Alfred Finnbogason dog, at han efterhånden er et rigtig godt sted, hvorfra han glæder sig til at hjælpe holdet i endnu højere grad.

– Da jeg kom til klubben, havde jeg ikke haft en ordentligt preseason, så jeg forsøgte at komme i ordentlig kampform samtidig med, at vi selvfølgelig skulle præstere. Det nåede jeg til, men så blev jeg skadet, og det var selvfølgelig utroligt frustrerende. I 2023 har jeg sat mig selv nye mål, og selvom jeg føler, at jeg stadig kan lægge lidt lag på mit spil, så er jeg glad for, hvor jeg er nu, og den start som både holdet, og jeg har fået på året.

– Jeg føler, at jeg er på vej et rigtig godt sted hen. Det var vigtigt for mig at få en god opstart. Alle spillere har brug for en god og kontinuerlig opstart med træning og kampe, og jeg føler, at opstarten i år var rigtig god for mig. Det har jeg egentlig bare taget med mig ind i sæsonen, og jeg håber, at jeg kan fortsætte med at hjælpe holdet i morgen, slutter Finnbogason.

Der er kampstart i morgen kl. 14:00 på MCH Arena.