Dani: Brøndby-kampen giver masser af selvtillid

Casper ’Dani’ Winther spillede en flot kamp i sidste weekend, hvor det blev til en sejr over Brøndby IF. Det er en kamp, der ifølge den vævre midtbanespiller har givet masser af selvtillid.

Smilene var brede i de første par dage efter sejren over Brøndby, men selvom humøret stadig er i top i Lyngby-truppen, er smilene på træningsbanen nu erstattet af ild i øjnene og koncentration frem mod weekendens kamp mod FC Midtjylland.

Sejren over Brøndby IF, er dog ifølge Dani bestemt noget, der bliver taget med videre i rygsækken.

– Brøndby var inde i en rigtig god lille stime, og de havde set godt ud i deres første kampe, så det er klart, at det giver os en masse at slå dem og bevise overfor os selv, at vi kan slå alle hold i Danmark. Sejren gav os ekstra meget selvtillid frem mod Midtjylland-kampen, og jeg føler, at vi er et godt sted ift. at kunne lave et godt resultat. Vi har stor tro på tre point, og generelt har vi bare en stor tro på, at det meste kan lade sig gøre i øjeblikket, siger Dani, som er klar til endnu en gang at efterlade det hele ude på banen.

– Vi skal ud og give os selv 100% mod FC Midtjylland, som jeg også synes, at vi har været rigtig gode til i årets første tre kampe. FC Midtjylland kommer med fuld smadder i duellerne, og det skal vi naturligvis være klar på. Det er vi naturligvis også.

Vi er en enhed

Lyngby Boldklub har i de første kampe været ramt af lidt skiftevise karantæner, men det har blot gjort plads til andre, der så har kunne levere varen indenfor kridtstregerne.

En af dem var Dani, som fik sin første startplads mod Brøndby IF og i den grad greb chancen.

– Jeg var rigtig glad for at kunne bidrage i kampen mod Brøndby, og jeg føler, at jeg er et godt sted sammen med holdet i øjeblikket. Jeg er glad for at kunne bidrage

– Vi har en rigtig bred trup med stor kvalitet. Vi træner godt hver eneste dag, og alt lige fra stab til spillertrup er en sammentømret enhed. Det synes jeg også, at man har kunne se her de første kampe, hvor vi har været ramt af lidt karantæner – der er bare nogle andre, der træder til og leverer. Folk er bare klar, og det er vi også til på søndag, fortæller Dani.

Mødet på søndag er sæsonens andet af slagsen mod FC Midtjylland. Det første blev en dramatisk affære, hvor holdet fra heden hurtigt kom foran med 0-3 inden, at Freyr Alexanderssons tropper vendte kampen på hovedet og fik 3-3.

Dani blev skiftet ind i den kamp, og selvom det efterhånden er længe siden, føler han godt, at man kan tage noget med fra den oplevelse.

– Det var en vild kamp sidste gang, at vi mødte dem, og jeg synes da også godt, at vi kan tage ting med fra den kamp til på søndag. Vi scorede tre mål på dem sidst, så vi tror selvfølgelig på, at vi kan score de nødvendige mål igen, slutter han.

Der er kampstart klokken 14:00 på MCH Arena.