Ny stærk weekend for Akademiet: Sejr og uafgjort i Silkeborg

Både U19 og U15-mandskabet var i weekenden i aktion i Søhøjlandet, hvor Silkeborg IF tog imod. Det blev til flotte fem point for de kongeblå talenter.

Lyngby Boldklub-talenterne er fortsat ubesejrede i foråret, da både U19 og U15-mandskabet kunne rejse fra Silkeborg med flotte resultater.

Læs nærmere om de to kampe herunder.

U19-comeback gav tre point

Efter sidste weekends 2-2-resultat og efterfølgende straffesparkssejr over Randers Freja, gik turen i weekenden til Søhøjlandet, hvor Silkeborg IF, der ligger godt til i tabellen, tog imod på i Jysk Park.

U19-drengene fik en god kamp på hænderne, men trods en svær kamp, fik holdet vendt kampen på hovedet og kunne derfor notere tre point til samlingen.

Lyngby-drengene kom bagud allerede efter tre minutter, og generelt var det værterne fra Silkeborg, der havde dirigentstokken i den første halve time.

Mod afslutningen på første halvleg fik De Kongeblå dog bedre styr på opgøret, og så kunne Michael Opoku bringe balancen i regnskabet kort før pausefløjt.

De gode takter blev taget med i over i anden halvleg, og drengene bragte sig fortjent i front med 1-2 efter et hjørnespark. William Steindorsson var manden med målet.

Silkeborg kom herefter bedre med i opgøret igen, og hjemmeholdet havde også chancer til at udligne. Gode redninger af Gustav Ullits og et stolpeskud, betød dog, at hjemmeholdet aldrig kom tilbage i kampen.

I stedet lukkede Lyngby-mandskabet kampen i dommerens tillægstid, da Mohamed Salah Ali gjorde det til slutresultat, 1-3.

Efter kampen var U19-cheftræner Mads Kristensen ikke ubetinget tilfreds med præstationen, men glædede sig alligevel over, at energien og sammenholdet hev sejren hjem over et af rækkens øvrige tophold.

– Vi rammer ikke vores topniveauet i kampen. Flere spillere rammer ikke det høje niveau, som vi ved, at de har, men så er det fantastisk, at fællesskabet i stedet kan løfte præstationen. Silkeborg IF er et rigtig stærkt hold, så det er en rigtig stærk præstation af drengene, at de efter en svær start på kampen formår at vende det til en sejr på en svær udebane. Vi har en utrolig stærk gruppe, hvor sammenholdet er unikt, og det så vi igen i weekenden, siger Mads Kristensen.

Straffesejr i forårsåbneren for U15

Lørdag var også dagen, hvor U15-talenterne åbnede foråret, og det gjorde de med otte kampe som ubesejrede i liga-regi.

Også U15-drengene stod overfor et stærkt Silkeborg-mandskab, og det blev til en tæt kamp, hvor begge hold kunne tage masser med videre.

Lyngby-talenterne startede kampen bedst, men hjemmeholdet fik ædt sig bedre med i opgøret mod slutningen af den tætte første halvleg.

Efter pausen får De Kongeblå bragt sig i front ved Ian Perez, men minuttet efter får Silkeborg udlignet og tvunget overtaget over på deres side.

Hjemmeholdet kommer derfor også hurtigt foran med 2-1.

Lyngby-drengene viser dog stor moral og knokler sig tilbage i opgøret, hvorfor de også får udlignet til 2-2 ved William Frederiksen kort før tid.

Kampen ender derfor uafgjort og skal afgøres på straffespark. Her viser Lyngby Boldklub sig skarpest efter hele 10 spark pr. hold. De Kongeblå snupper derfor to point med fra kampen.

U15-cheftræner Younes Pedersen så mange positive tendenser i spillet, men påpegede efter kampen også elementer i spillet, hvor der er plads til udvikling.

– Jeg synes, at vi møder et rigtig stærkt Silkeborg-hold, som giver os en god kamp, som vi kan bruge i vores videre udvikling. Vi skal arbejde på at være skarpere i vores boldomgang, og så skal vi også øve os på at bevare roen i pressede situationer. Til gengæld glæder jeg mig meget over vores presspil og ikke mindst drengenes stærke moral, der fuldstændig er i Lyngby Boldklub-ånden. Vi glæder os til næste weekend, hvor vi møder et stærkt AGF-hold, siger cheftræneren.

Både U19 og U15-holdet tager i næste weekend til Aarhus, hvor AGF venter, imens U17-holdet efter en pause i weekenden møder Silkeborg IF på udebane.

Akademiet præsenteres af Sydbank.

Foto: Fodboldbilleder.dk