Tochi ser frem til fed kulisse på Lyngby Stadion

Der forventes fuldt hus på Lyngby Stadion, når Brøndby IF i morgen kommer på besøg, og det er en kulisse som Tochi Chukwuani ser frem til.

Årets kamp på Lyngby Stadion nærmer sig med hastige skridt, og det samme kan siges om kampens status som udsolgt.

Der venter derfor De Kongeblå endnu en fantastisk atmosfære hjemme på Lyngby Stadion, og det er noget som Tochi Chukwuani ser frem til.

– Det bliver fantastisk. Der er altid en fed kulisse, når vi spiller på hjemmebane. Sidste gang mod FC Nordsjælland var stemningen også helt utrolig, og fansene betyder utroligt meget for os. De er den her berømte 12. mand for os, og det er vigtigt for os at have dem med os igen i morgen. De betyder mere end de aner, siger Tochi, som naturligvis tror på, at Lyngby Boldklub kan tage point med fra opgøret.

– Når vi rammer vores bedste, har vi en chance mod alle hold i Superligaen, så selvfølgelig tror vi på sejr i morgen. Vi skal stå godt defensivt, være endnu bedre på bolden og så være en tand mere kyniske foran målet, end vi har været indtil videre.

God energi i klubben

På trods af sidste weekends sene nederlag mod Randers FC, er positiviteten bevaret i Lyngby-truppen og resten af klubben.

Den gode træningskultur og sammenholdet er ifølge Tochi Chukwuani med til at bevare troen på, at de gode resultater er lige rundt om hjørnet.

– Kvaliteten på træningsbanen er rigtig høj i øjeblikket, og der er heller ikke en finger at sætte på humøret eller troen på tingene. Vi blev rystet rigtig godt sammen på træningslejren, og humøret derfra har vi egentlig bare taget med os hjem til Danmark. Alle forlanger hele tiden noget af hinanden, og det er med til at give en rigtig god energi på og omkring holdet, siger Tochi, som måtte se til fra sidelinjen grundet karantæne i sidste weekendens ærgerlige nederlag i Kronjylland.

– Det var selvfølgelig irriterende ikke at kunne hjælpe klubben og sine holdkammerater. At sidde på sidelinjen var ikke sjovt – også fordi jeg egentlig følte, at vi spillede en god kamp og sagtens kunne have fået point med hjem. På trods af resultatet føler jeg egentlig, at vi er kommet videre fra den kamp med et godt momentum, fordi præstationen i store dele af kampen var god. Vi glæder os til kampen i morgen, og vi er fuldstændig klar, slutter han.

Der er kampstart i morgen kl. 16:00.

Et enkelt point med hjem fra Sønderjylland

Finnsson: Vi skal være skarpe

Truppen til kampen mod Sønderjyske