Finnsson: Kan ikke vente med at spille for fansene igen

Kolbeinn Finnsson nødt at spille sin første hjemmekamp for to uger siden, og han ser frem til en endnu mere elektrisk atmosfære på søndag mod Brøndby IF.

Kort før transfervinduets lukning kom islandske Kolbeinn Finnsson til Lyngby Boldklub efter et ophold i Borussia Dortmund.

Finnsson havde høje forventninger til sin ophold i Lyngby Boldklub, men han er alligevel blevet positivt overrasket over både sammenholdet og det stærke træningsmiljø.

– Det har været en fantastisk første tid. Jeg er meget glad for både mine holdkammerater, staben og alle rundt omkring klubben, der har taget rigtig godt imod mig. Det forventede, at det ville blive godt, men det har overgået mine forventninger. Jeg er meget glad for at være her.

– Niveauet på træningsbanen er rigtig højt. Træningskulturen er generelt rigtig god, og det er vigtigt for os alle sammen, så vi kan udvikle os til de bedste udgaver af os selv. Vi træner rigtig godt, og jeg er sikker på, at resultaterne også vil begynde at gå vores vej, siger Finnsson.

Fansene er vores 12. mand

Kolbeinn Finnsson fik sine officielle Lyngby Boldklub-debut, da han blev indskiftet i seneste hjemmekamp mod FC Nordsjælland.

Her var islændingen blæst bagover over stemningen og den store opbakning, som han og resten af holdet fik.

– Stemningen var bare… wauw. Det var så sjovt at spille den kamp, og jeg tror på, at det bliver endnu sjovere mod Brøndby på søndag. Atmosfæren mod FC Nordsjælland var så intens, og fansene var fantastiske. Jeg kan ikke vente med at spille mere for dem og forhåbentlig være med til at sende dem glade hjem på søndag.

– Fansenes støtte er så vigtig for os. De er vores 12. mand, og de giver os rigtig meget energi. De giver os den ekstra energi, der kan være så afgørende i øjeblikket, fortæller han.

Brøndby IF kommer med to sejre i forårets to første kampe, og selvom holdet fra den københavnske vestegn kommer med momentum, tror Kolbeinn Finnsson stadig på en god eftermiddag på Lyngby Stadion.

– Vi skal være fuldstændig skarpe i defensiven. Brøndby IF kommer med et godt momentum, så vi skal sørge for at ødelægge alt, hvad de kommer med. Samtidig skal vi være modige på bolden, for vi har kvalitet nok til at kunne skabe flere chancer – også mod Brøndby. Vi tror på os selv, slutter han.

Der er kampstart kl. 16:00.

Foto: Fodboldbilleder.dk

Et enkelt point med hjem fra Sønderjylland

Finnsson: Vi skal være skarpe

Truppen til kampen mod Sønderjyske