Flot weekend for akademiet: Fem point i to kampe

U17 viste vejen mod Randers Freja med en sejr, imens U19 snuppede to point efter straffesparkskonkurrence mod samme modstander.

Der var fuld plade med kampe mod Randers i denne weekend, da U19- og U17-holdene ligesom førsteholdet mødte holdet fra Kronjylland.

I modsætning til førsteholdet kom der point på kontoen for både U19 og U17-mandskabet.

U19 remis og sejr på straffespark

Mads Kristensens U19-drenge åbnede i sidste weekend foråret med en flot 2-3-udesejr over Vejle, og den præstation skulle lørdag følges op hjemme mod Randers Freja, der ligger lige over midten af U19-ligaen.

Lyngby Boldklub fortsatte i første halvleg de flotte takter fra forårspremieren, og De Kongeblå kom da også godt fra start i kampen mod Randers Freja.

Godt halvvejs inde i første halvleg havde både Jeffrey Adjei-Broni og Adam Vendelbo scoret,  hvorfor det med 2-0 på måltavlen lignede en ny sejr for hjemmeholdet.

På en af deres eneste chancer i første halvleg fik gæsterne dog reduceret kort før pausefløjt.

Anden halvleg blev en mere rodet affære, hvor Lyngby-drengene kæmpede med flowet, og opgøret kom i højere grad over på gæsternes præmisser.

Randers Freja fik derfor også udlignet til 2-2, og da ingen af holdene, trods chancer dertil, fik scoret i slutfasen, skulle kampen afgøres på straffespark om et ekstra point.

Her viste Lyngby-drengene sig skarpest, da alle straffesparkene blev sendt i nettet og målmand Gustav Ullits pillede et enkelt forsøg. Lyngby Boldklub fik derfor to point med fra opgøret.

Efter kampen var U19-cheftræner Mads Kristensen ikke ubetinget tilfreds med præstationen, men tændte til gengæld det lange lys med fokus på udviklingen.

– Første halvleg var ganske udmærket for os, og vi burde nok have afgjort kampen allerede der. I anden halvleg kommer vi ud i modvinden, og det virker til at påvirke os for meget. Der manglede kvalitet på bolden, og vi blev for nemme at stresse samtidig med, at vi traf dårlige beslutninger. Der manglede coolness både på og udenfor banen, og selvom det var et unødvendigt pointtab, så er det noget, vi kan tage med os videre og lære af, siger Mads Kristensen.

Flot sejr til U17

Modsat U19-holdet havde U17-drengene ikke været i aktion i denne sæson, hvorfor det var deres forårspremiere, da de lørdag eftermiddag tog imod Randers Freja.

Randers Freja ligger midt i U17-ligaen, og her blev de hængende efter lørdagens kamp, da Azad Corlus kongeblå drenge vandt med 2-0.

Lyngby-drengene spillede en flot kamp, og trak sig i sidste ende sejrrigt ud af kampen, da Mathias Kaarsbo og Emile Chambo i kampens slutfase fik scoret, hvorfor det blev til en 2-0-sejr.

Efter kampen var U17-cheftrænr Azad Corlu stolt af sine drenges præstation.

– Jeg var meget positivt overrasket over vores relationelle niveau. Vi har taget mange individuelle hensyn til spillerne i opstarten, så de har ikke trænet og spillet så meget sammen som gruppe, men jeg må bare sige, at drengene gjorde det fantastisk og de fandt hurtigt hinanden. Vi matchede Randers’ fysik og var bedre end dem med bolden. Alt i alt var det en god præstation, som vi kan bygge videre på, siger Corlu.

Næste opgave for U19 er lørdag d. 4. marts, imens U17 først skal i kamp igen d. 12. marts. Begge hold møder Silkeborg.

Akademiet præsenteres af Sydbank.

Foto: Fodboldbilleder.dk