Bizoza: Vi kommer med kæmpe tro på os selv

Parfait Bizoza er landet godt i Lyngby, hvor familiære rammer har sikret ham en god start i klubben. Han og resten af Lyngby Boldklub møder i dag Randers FC, og det er med stor tro på sejr i rygsækken.

Parfait Bizoza tog hele Lyngby Stadion med storm, da han lavede en flot indhop i den uafgjorte kamp mod FC Nordsjælland.

Med et sandt arbejdsraseri, masser af vundne dueller og ikke mindst et fantastisk langskud, der kun akkurat ikke strøg i nettet, fik han tilskuerne op af stolene og var med til at vende et truende nederlag til point mod lokalrivalerne.

Selv føler Bizoza da også, at han har fået en god start i klubben, og det skyldes ikke mindst, at han synes, at han og klubben er et godt match.

– Det har været en fantastisk første måned. Jeg synes, at klubben, mine holdkammerater og alle omkring klubben gør det rigtig nemt for en at falde til. Det er nærmest som en familie her. Det er en stor omvæltning at komme fra Nordjylland til Lyngby, men folk er meget åbne, positive og hårdtarbejdende her i klubben og området. Det passer rigtig godt til mig, siger Bizoza inden, at han fortsætter.

– Det har selvfølgelig været en step op fra Vendsyssel. Alt omkring Lyngby Boldklub er større. Truppen og trænerne har et kæmpestort engagement, og måden som både trup og stab forbereder selv de mindste detaljer på, er fantastisk. Det føler jeg, at jeg passer rigtig godt ind i, og jeg føler, at jeg udvikler mig hver dag. Jeg lærer noget nyt hele tiden.

Skal kunne ses, hvor meget vi vil vinde

Bizoza kom i søndags ind med masser af vilje og hårdt arbejde, og han fik efterfølgende meget ros for sit indhop. Selv er han også glad for sin debut foran det veloplagte hjemmepublikum på Lyngby Stadion.

– Det var en virkelig sjov kamp. Det var fedt at spille foran vores egne fans, som jeg havde hørt meget om før, at jeg kom til klubben. De var virkelig med til at gøre det til en speciel dag for os.

– Personligt følte jeg, at jeg satte et godt aftryk på kampen, og det har jeg ambitioner om at gøre i hver eneste kamp. Jeg har fået mange søde ord med på vejen fra fansene, men jeg ved også, at jeg skal arbejde benhårdt i hver eneste kamp fremover, siger han.

Benhårdt arbejde forventer midtbanekrigeren også, at der skal til i dagens kamp mod Randers.

– Jeg forventer en intens kamp med en masse dueller. Vi skal give os selv 100%, og vi kan ikke tillade os at slække på noget som helst. Vi går ud med en positivt mindset og en tro på, at alt det vi laver til træning, virker for os. Vi skal bringe en masse energi, og det er jeg sikker på, at vi kommer med.

– Jeg tror, at det bliver en meget åben kamp. Randers er en god modstander, men vi vil angribe kampen, som vi altid gør. Vi vil ud at vinde, og det skal kunne ses på banen, slutter Bizoza.

Der er kampstart i dag kl. 14:00.

Et enkelt point med hjem fra Sønderjylland

Finnsson: Vi skal være skarpe

Truppen til kampen mod Sønderjyske