Lucas Hey: Kæmpe stolthed over at spille med logoet på brystet

Hey spillede en stor kamp sidste søndag mod FC Nordsjælland, og oplevelsen af at spille foran et tændt Lyngby Stadion med vikingen på brystet har sat sig i den unge midterforsvarer.

Sidste weekend spillede Lyngby Boldklub en flot kamp mod FC Nordsjælland, hvor det via en scoring i kampens tillægstid blev til 1-1 mod topholdet.

I midterforsvaret huserede unge Lucas Hey med stor autoritet, og det var ifølge Hey var kampen en stor oplevelse, at spille foran et tændt Lyngby Stadion.

– Det var fedt for alvor at være i kamp igen, og det var fedt at mærke fansene. Vi kunne mærke dem hele vejen igennem, og jeg synes, at stemningen omkring kampen var noget specielt. Man kunne virkelig mærke, at alle omkring kampen lige fra fans over spillere til staben var tændte, og at kampen betød noget specielt, siger Hey, som ikke lægger skjul på stoltheden over, at repræsentere De Kongeblå.

– Det giver mig en kæmpe stolthed at spille med Lyngby-logoet på brystet. Lige siden, at jeg kom til klubben tilbage i 2019, har jeg drømt om at spille Superliga for Lyngby Boldklub inde på stadion, så det var en speciel dag sidste weekend. Jeg glæder mig til at kæmpe for endnu flere point til klubben.

Lucas Heys flotte præstation gik ikke ubemærket hen, og han fik da også en plads på Rundens Hold, hvilket han tager som en godt klap på skulderen.

– Jeg er glad for det, og det giver da kun endnu mere blod på tanden. Det kommer ikke til at ændre min tilgang til noget som helst, for jeg vil naturligvis stadig arbejde benhårdt til hver eneste træning, så jeg fortsætter med at udvikle mig, men jeg tager det selvfølgelig med mig, siger Hey.

Søndag gælder det en udekamp mod Randers FC, og det er en kamp, som Lyngby Boldklub ifølge Lucas Hey vil angribe for de tre point.

– Jeg forventer, at det bliver en kamp fyldt med mange dueller og høj intensitet. Derudover forventer jeg, at vi vinder. Vi skal have tre point og så bare videre derudad, slutter han.

Der er kampstart i morgen kl. 14:00.

Foto: Fodboldbilleder.dk

Et enkelt point med hjem fra Sønderjylland

Finnsson: Vi skal være skarpe

Truppen til kampen mod Sønderjyske