Lyngby Boldklub omstrukturerer i den kommercielle afdeling

Vinterpausen er blandt andet blevet brugt til at omstrukturerer i den kommercielle afdeling.

Lyngby Boldklubs ledelse har i anden halvdel af 2022 evalueret og analyseret klubbens kommercielle setup, for at ruste klubben endnu bedre til fremtiden. Målet var at afdække, hvordan organisationen kunne blive endnu skarpere, men også hvilke kommercielle muligheder, der fortsat kan udnyttes i Lyngby Boldklub, som har gennemgået en kæmpe udvikling de seneste fem år.

Kommerciel chef Kristian Maimann fortæller:

– Vi har udviklet os meget de sidste år, og det stiller nogle høje krav til os som kommerciel virksomhed at være vokset fra 1.500 til 5.000 på stadion og fra 80 til 260 partnere. Vores klare analyse i efteråret var, at der var behov for nogle mere erfarne folk med mere beslutningskraft, hvis vi skal fortsætte vores udvikling. Og derfor har vi taget nogle beslutninger på det kommercielle område, som rykker lidt rundt på tingene, men omvendt også stiller os bedre i forhold til fremtiden, fortæller Kristian Maimann, som i det nye setup fortsat vil være den øverst ansvarlige for hele klubbens kommercielle afdeling.

I dagligdagen får Maimann nu selskab i en kommerciel ledelsesgruppe bestående af en ny kommunikationschef samt Nicklas Engslev Hansen, der tidligere sad som ansvarlig for eventaktivering, B2B-events og projekter. Han får nu en rolle som ansvarlig for alle klubbens events, kampafvikling samt klubbens velgørende aktiviteter og aktiviteter lokalt.

Som ny kommunikationschef har klubben hentet Frederik Scheuermann, der kommer fra en lignende rolle i Nykøbing FC. Med Scheuermanns tiltrædelse får Kristian Maimann nu mere tid til udviklingen af partnerområdet, markedsføringsprojekter og udviklingen af nye produkter. Udover roller og titler følger også en række optimeringer af de interne arbejdsgange.

– Vi vil gerne skabe nogle stærke udviklingsenheder, der både kan fortsætte alt det gode vi gør, men også udvikle nye tiltag og koncepter, der gør Lyngby Boldklub endnu skarpere i fremtiden. Vi er glade for at Nicklas har takket ja til udfordringen, og vi glæder os over at få Frederik om bord, for han har gjort et rigtig godt stykke arbejde i Nykøbing FC, siger Kristian Maimann.

Adm. Direktør Andreas Byder uddyber:

– Vi er sikre på, at vi med her setup og de interne ændringer, der følger med, er blevet stærkere som klub. Vi er meget mere end fodbolden, vi er et samlingspunkt for hele byen – både de lokale og erhvervslivet. Vi har fantastisk fundament at bygge på, og jeg glæder mig til at udvikle videre i samarbejde med Kristian, Frederik, Nicklas og alle de andre skarpe profiler, der fortsat er i den kommercielle afdeling, fortæller Andreas Byder.

Frederik Scheuermann havde første arbejdsdag i Lyngby Boldklub den 1. februar.