U15 tog flot træningssejr over Hamburger SV

Lyngby Boldklubs U15-talenter var i sidste weekend et smut i Hamborg, hvor det blev til en god tur og en 3-4-sejr over Hamburger SV.

Sidste lørdag drog Lyngby Boldklubs U15-talenter tidligt sydpå til Hamborg, hvor der ventede en træningskamp mod Hamburger SV.

Turen til Tyskland forløb efter planen, og det blev da også en lærerig tur mod en modstander, der dog til tider havde svært ved at hamle op med De Kongeblå akademispillere.

Kampen blev spillet a’ tre halvlege, hvoraf de to første var 35 minutter og den sidste 25 minutter lang.

Lyngby Boldklub endte med at vinde 3-4, men det var ikke resultatet, som U15-cheftræner Younes Pedersen havde fokus på efter kampen.

– Vi fører 1-2 ved den første pause, men vi burde nok have ført med tre-fire mål, da vi var det klart bedste hold i de første 35 minutter. Vi var lidt for ineffektive og manglede den sidste kvalitet i både beslutninger og eksekvering på banens sidste tredjedel.

– I anden halvleg kommer vi dårligt ud, og de får hurtigt scoret til 2-2. Vi scorer dog igen hurtigt efter inden, at de så får udlignet på ny til 3-3. Derefter får de en spiller udvist, hvorfor vores opgave pludselig bliver at nedbryde en lavtstående 4-4-1-formation. Det lykkes drengene rigtigt godt med. Vi kommer godt bagom deres bagkæde flere gange og får da også scoret til 3-4, siger Younes Pedersen inden, at han opsummerer.

– Det var alt i alt en fin oplevelse for drengene, hvor hverken banen eller omgivelserne generelt var noget særligt. Det var en god lejlighed til at øve sig på at holde fokus på spillet og ikke alle de ydre omstændigheder – det er også værdifuld erfaring for drengene, slutter han.

Se Lyngbys mål til 0-1 i kampen herunder.

Akademiet er præsenteret af Sydbank.