Fem år med Friends of Lyngby

I dag er det præcis fem år siden, at Friend of Lyngby afværgede en truende konkurs. Siden er det blevet til mange mindeværdige øjeblikke.

Fem år siden er ikke nødvendigvis lang tid, men i Lyngby Boldklub-målestok er det.

Meget er nemlig sket på de fem år, hvor vi kan se tilbage på, at vi i dag for nøjagtigt fem år siden blev reddet på målstregen af Friends of Lyngby og undgik en konkurs.

Loyale fans og ikke mindst erhvervsprofiler – bedre kendt som Friend of Lyngby – ville ikke se deres hjerteklub gå ned med flaget, og de er grunden til, at vi har Lyngby Boldklub, som vi kender klubben i dag.

Eksplosiv udvikling

Siden den for Lyngby Boldklub skæbnesvangre dag for fem år siden, er meget vand løbet gennem åen for De Kongeblå.

Der blev efter redningen lagt en ambitiøs forretningsmæssig strategi for, hvordan klubben atter skulle blive bæredygtig. En stor del af den strategi er klubben lykkedes med sidenhen, og vi har over de seneste fem år oplevet en stor stigning i både partnere og fans på stadion. Dette uagtet, hvordan det er gået indenfor selve kridtstregerne, hvor de seneste fem år har budt på både op- og nedture.

Den store opbakning fortjener naturligvis også optimale rammer, og det var derfor med stor glæde og stolthed, at Friends of Lyngby for godt og vel et år siden vandt udbuddet om det nye stadionprojekt.

Den øgede opbakning og den lyse fremtid på alle fronter vidner om det store fællesskab, som vi har i og omkring Lyngby Boldklub. Dét sammenholdt med klubbens rige historie og stolte traditioner viser, at Lyngby Boldklub er en helt unik klub i dansk fodbold.

Det er derfor også værd at markere årsdagen for, at Friend of Lyngby sikrede bevarelsen af Lyngby Boldklub.

Stort tillykke med årsdagen for Friends of Lyngby – uden jer ville den kongeblå virkelighed se noget anderledes ud den dag i dag.

Sammen for Lyngby – Fremtiden er Kongeblå!