Zean Dalügge spiller foråret i HB Køge

Den talentfulde angriber Zean Dalügge udlejes til 1. divisionsklubben HB Køge i resten af sæsonen.

Udlejningen sker for at give angriberen mere spilletid og tage Zean Dalügge et ekstra skridt tættere på Lyngbys førstehold, hvor den 19-årige angriber fortsat har sin debut til gode. Fodboldchef Nicas Kjeldsen er glad for, at angriberen får chancen for at vise sig frem i 1. division hos HB Køge:

”Zean har udviklet sig rigtig fint, og også vist sig godt frem her i førsteholdets opstart og træningskampe. Han tager skridt den rigtige vej hver eneste dag, men vi vurderer fortsat at spilletid er det vigtigste, og her er Zean bag ved nogle store navne her i klubben. Derfor giver det rigtig god mening, at han spiller foråret i HB Køge, og niveaumæssigt er det også et skridt op i forhold til hans sidste ophold på Island”

”HB Køge har et rigtig godt miljø, hvor Zean bliver matchet på højt niveau og skal arbejde hårdt for spilletiden. Det er en god løsning for alle parter, og vi glæder os til at følge Zean i foråret” fortæller Nicas Kjeldsen.

Zean Dalügge kom til Lyngby på en fri transfer for præcis et år siden. Foråret 2022 brugte han på Lyngbys U19-hold, hvor han spillede sig i form og kom i omdrejninger efter en længere skadespause. Efterårssæsonen tilbragte angriberen på Island hos Leiknir Reykjavik, hvor han spillede 12 kampe med 4 mål til følge.

19-årige Dalügge, der også har spillet akademifodbold i Esbjerg fB, har kontrakt med Lyngby til sommeren 2024.