Lyngby henter Parfait Bizoza i Vendsyssel

Lyngby Boldklub har hentet den norske midtbanespiller Parfait Bizoza i Vendsyssel. Bizoza har skrevet under på en 2,5-årig aftale med De Kongeblå.

Bizoza skifter til Lyngby Boldklub på transfervinduets sidste dag, hvor Lyngby og Vendsyssel er blevet enige om en transferaftale. Den 23-årige Bizoza er således med i flyet, når Lyngby-holdet i morgen rejser til Algarve på træningslejr i ti dage.

Fodboldchef Nicas Kjeldsen er glad for at have hentet Bizoza til klubben:

”Vi har søgt efter en duelstærk midtbanespiller, der kan give os noget af det, vi ikke har på den centrale midtbane i truppen lige nu. Det har vi fundet i Bizoza, som har været en stor profil for Vendsyssel og som ligner et rigtig godt match på alle de parametre vi har søgt efter. Han er fysisk stærk, løber solen sort og er en rigtig duelspiller, der dog også kan løbe dybt og være en trussel offensivt.”

”Samtidig har han en god alder, og vi tror han endnu har endnu mere i sig, end han allerede har bevist i Vendsyssel. Derfor er vi rigtig glade for at byde Bizoza velkommen i kongeblåt” lyder det fra Nicas Kjeldsen.

Parfait Bizoza kom til Vendsyssel i sommeren 2021, og har spillet 41 kampe for nordjyderne. Han har desuden spillet for den russiske klub FK Ufa og i de to bedste norske rækker for Raufoss IL og Aalesund.

Bizoza får trøjenummer 22 i Lyngby, hvor han har skrevet kontrakt frem til sommeren 2025.