Magnus Westergaard solgt til Viborg

Lyngby Boldklub sælger midtbanespilleren Magnus Westergaard, der fortsætter karrieren i Viborg FF. Efter 81 kampe i kongeblåt drager 24-årige Westergaard videre til det jyske.

Aftalen kommer efter et forløb, hvor Magnus Westergaard gennem længere tid har afvist at forlænge sin kontrakt med Lyngby Boldklub – og med seks måneder til kontraktudløb har midtbanespilleren kunne forhandle med andre klubber.

Det ærgrer derfor fodboldchef Nicas Kjeldsen, at Magnus Westergaard har valgt at fortsætte karrieren i en anden klub. Han er dog glad for at det er lykkedes at lave en handel med Viborg, der gør at midtbanespilleren skifter med øjeblikkelig virkning:

”Vi har forsøgt at lave en længerevarende aftale med Magnus i næsten et år, men vi må erkende at det ikke er lykkedes. I fredags meddelte Magnus os så, at han havde skrevet kontrakt med Viborg med virkning fra sommer, og derfra var det et spørgsmål om at få det bedste ud af situationen. Vi ønsker selvfølgelig ikke at have en spiller i truppen, som hellere vil være et andet sted, og vi ønsker heller ikke at spille Magnus varm til en anden klub.”

“Med den her aftale får vi det bedste ud af situationen, og Magnus og vi kommer videre. Held og lykke til i fremtiden til Magnus, der trods alt stadig altid vil være en af vores egne Lyngby-drenge” fortæller Nicas Kjeldsen.

Magnus Westergaard kom til Lyngby som 16-årig og tog derfra turen fra akademiet ind på førsteholdet. Undervejs var han udlejet en sæson til Hvidovre IF. Han slutter med 81 kampe for Lyngby.