Lyngby besejrede Hillerød med 3-1

Lyngby blev i perioder udfordret, men endte alligevel med at vinde relativt komfortabelt i vinterens sidste testkamp på dansk jord. Lyngby besejrede Hillerød Fodbold med 3-1 på Sportsefterskolen Sjælsølund.

Første halvleg: Fuld fart på
Hillerød gav bolden op, men nåede knapt at få sat en aflevering sammen før Lyngby var foran med 1-0. Lyngby erobrede og så kunne Lucas Hey sende en lang bold på tværs af banen til Rezan Corlu. Lyngbys 10’er tog bolden ned, trak ind i banen og krøllede den over i modsatte målhjørne bag en chanceløs Jonas Dakir.

Lyngby fortsatte den gode start, men fik ikke kapitaliseret på overtaget, og langsomt begynde Hillerøds omstillinger og høje pres at volde flere og flere problemer. Særligt Mathias Kisum var aktiv, og forsøgte efter ti minutter at gøre Rezan Corlu kunsten efter med et træk ind i banen og en afslutning. Kisums forsøg gik dog over mål.

Efter 23 minutter fik Hillerød dog udlignet efter et fint opspil i højre side, der endte i et indlæg fra baglinjen. Lidt tilfældigt havnede den hos en Hillerød-spiller tæt under mål, og så stod det 1-1.

Efter en halv time fik Tochi Chukwuani en stor chance efter et fint Lyngby-angreb. De Kongeblå brød centralt og sendte Rezan Corlu afsted i højre side. Corlu lavede kanal på sin direkte modstander fandt Tochi med en cutback-aflevering – men midtbanespilleren bragede bolden langt over mål.

Alfred Finnbogason var også tæt på, da han kom først på et indlæg fem minutter før pausen. Corlus indlæg blev dog headet over mål, men få minutter senere var den der endelig. Mikkel Juhl fandt Rezan Corlu centralt, og Lyngbys 10’er sendte Frederik Gytkjær afsted med en stikning. Alene med Dakir svigtede Gytkjær ikke, og trods store offside-protester fra Hillerød gik Lyngby til pause foran 2-1.

Anden halvleg: Bedre spil, men færre chancer
De næste 45 minutter blev noget mindre action-fyldt end de foregående. Lyngby fik bedre og bedre styr på organisationen og strukturen, og i indledningen var der også gode muligheder. Størst chance var efter 49 minutter. Gustav Mortensen brød igennem, og han forsøgte at finde Gytkjær tæt under mål – men blev afvist.

Kort efter fik Hillerød også en god mulighed og en fin afslutning af Frederik Christensen – Mads Kikkenborg fik dog fat i både afslutning og ripost. Derudover noterede Hillerød sig for en fin afslutning fra Lukas Bøje, mens Lyngbys Mathias Kristensen fik den bedste kongeblå mulighed, da han slap igennem Hillerøds forsvar. Den store angriber blev dog læst af Hillerøds målmand.

Lyngby skiftede syv spillere efter 70 minutter, og resten af halvlegen blev noget mere hakkende. Der var flere udmærkede opspil, men få chancer. Sebastian Koch og Mathias Kristensen havde Lyngbys bedste chancer – Koch i et gennembrud, hvor vinklen blev for spids til en oplagt scoring og MK på hovedet efter et godt indlæg af Tobias Storm. 2-1 efter 2. halvleg.

Tredje halvleg: Flere mål havde lunet
Med yderligere fire indskiftninger blev de sidste 45 minutter sat i gang, og efter kun et par minutter burde Sebastian Koch nok have gjort det til 3-1 på Sævar Magnússons forarbejde. Et kvarter inde i halvlegen var Koch igen aktiv, men denne gang som kreatør – efter et gennembrud i højre side smækkede Koch bolden ind foran mål, hvor Zean Dalügge var helt fri, men mistimede og missede sin afslutningsmulighed.

Kort efter blev kampen afbrudt i flere minutter, da en Hillerød-spiller uheldigt stødte ind i det omgrænsende hegn i en nærkamp med Zean Dalügge.

Da kampen blev genoptaget var det med Lyngby i klar dominans, og det var nærmest komisk at Lyngby ikke fik scoret. Lyngby-angriberne sværmerede ganske enkelt om Hillerøds mål, men brændte både små og store chancer. De to bedste muligheder fik Sebastian Koch på en friløber og Adam Vendelbo, der fik chancen efter flot opspil af Magnus Kaastrup og nytilkomne Kolbeinn Finnsson. Vendelbos afslutning gik dog – som stort set alt andet – forbi mål.

I stedet var det Hillerød, der i to omgange forsøgte at hjælpe Lyngby til en større sejr. Først tog målmand Hjalte Dalsgaard sig umanerligt god tid med bolden, og kun held gjorde at tacklingen fra Sævar Magnússon ikke resulterede i en Lyngby-scoring.

Til allersidst blev det dog 3-1. Det tidligere Lyngby-talent Mads Emil Langberg lagde – under pres fra Sævar Magnússon – bolden tilbage mod egen keeper, men afleveringen fik for meget og strøg i stedet i mål.

3-1 blev kampens resultat, og dermed tegnede Lyngby-holdet sig for endnu en testsejr. Hvidovre, Fremad Amager, Kalmar FF og Hillerød er nu nedlagt – og i næste uge går turen så sydpå, når Lyngby-holdet onsdag tager på træningslejr til Algarve i Portugal. Her spilles to kampe mod Elfsborg og Ulsan Hyundai – og du kan selvfølgelig følge hele turen på vores kanaler.

Lyngby Boldklub – Hillerød Fodbold 3-1 (2-1, 0-0, 1-0)
1-0 Rezan Corlu (1), 1-1 (23), 2-1 Frederik Gytkjær (44), 3-1 selvmål (135+5)

Advarsler:
Martinus Due Grandt og Mads Emil Langberg – Hillerød Fodbold.

Lyngbys hold fra minut 0 – 70:
16. Mads Kikkenborg – 2. Mikkel Juhl, 29. Lucas Hey, 23. Pascal Gregor, 25. Gustav Mortensen – 10. Rezan Corlu, 30. Marcel Rømer, 42. Tochi Chukwuani, 19. Sanders Ngabo – 26. Frederik Gytkjær, 18. Alfred Finnbogason (<-> Mathias Kristensen (46)).

Lyngbys hold fra minut 71 – 90:
16. Mads Kikkenborg – 24. Tobias Storm, 29. Lucas Hey, 3. Brian Hamalainen, 20. Kolbeinn Finnsson – 12. Sebastian Koch, 13. Casper ‘Dani’ Winther, 42. Tochi Chukwuani, 11. Magnus Kaastrup – 9. Mathias Kristensen, 21. Sævar Magnússon.

Lyngbys hold I minut 90 – 135:
40. Jannich Storch – 24. Tobais Storm, 32. Johan Meyer, 3. Brian Hamalainen, 20. Kolbeinn Finnsson – 12. Sebastian Koch, 13. Casper ‘Dani’ Winther, 11. Magnus Kaastrup, 27. Adam Vendelbo – 15. Zean Dalügge, 21. Sævar Magnússon.