Lyngby Boldklub henter Kolbeinn Finnsson

Lyngby Boldklub henter den 23-årige islænding Kolbeinn Finnsson, der skifter til De Kongeblå fra tyske Dortmund. Finnsson har underskrevet en 2,5-årig kontrakt med Lyngby.

Kolbeinn Finnsson har været fast mand på Dortmunds andethold siden han kom til den tyske storklub i sommeren 2019. De tre-et-halvt år i det tyske har kastet 78 kampe af sig – heraf 32 opgør i 3. Bundesliga. Finnsson kan blandt andet dække positionen som venstre back, men kan også spille en mere offensiv rolle som kant i begge sider.

Den talentfulde islænding er en stærk tilføjelse til Lyngby-holdet, og fodboldchef Nicas Kjeldsen er glad for at aftalen er faldet på plads:

”Kolbeinn er en spiller, som vi har fulgt gennem noget tid efterhånden. Han har en rigtig spændende profil, og er godt skolet både offensivt og defensivt. Han dækker mange forskellige positioner, og kan i vores system sagtens dække både venstre back, venstre kant eller være indadgående højre kant”

”Han har en rigtig god venstre fod, som vi kan sætte op på flere forskellige måder, hvilket klart har været et plus i forhold til, at vi allerede har en ung, talentfuld venstre back i Gustav Mortensen, som vi prioriterer at have en plads til.”

”Med sine 23 år er Kolbeinn jo også stadig en ung spiller, men han allerede opbygget en del rutine fra sine år i blandt andet Groningen, Brentford og Dortmund. Vi tror vi kan udvikle Kolbeinn til næste niveau og gøre ham til en profil for Lyngby, og vi er rigtig glade for at byde ham velkommen i kongeblåt” fortæller Nicas Kjeldsen.

Kolbeinn Finnsson startede sin karriere i den islandske klub Fylkir Reykjavik, hvor han som blot 14-årig fik seniordebut og siden bed sig fast på holdet som 16-årig. Herfra gik turen til Groningen i Holland, hvor han var fast mand på både U19 og U21-holdet. I 2018 gik turen til engelske Brentford, hvor han efter et år som ungdomsspiller blev udlejet tilbage til Fylkir.

I 2019 hentede Dortmund så Finnsson til klubben – og her var Finnsson i øvrigt holdkammerat med Magnus Kaastrup i et år fra sommeren 2019.

Kolbeinn Finnsson får Brandspot som profilpartner, har underskrevet en kontrakt frem til sommeren 2025 og hopper i trøjenummer 20 i Lyngby-truppen.

150.00 kr.
Pladsholder
Strik
175.00 kr.
295.00 kr.
265.00 kr.
Strikhalstørklæde 'Forza Lyngby 2024'
125.00 kr.
Spillertrøje 2023/24
599.00 kr.799.00 kr.
Vælg muligheder
Blyant
20.00 kr.
Pladsholder
Diverse
0.00 kr.
Apply a promo code:
Subtotal - 7 items
Shipping & taxes calculated at checkout.
1,638.00 kr.
Checkout Now