Lyngby Boldklub tilknytter Jannich Storch

Lyngby Boldklub har skrevet en 18 måneder lang kontrakt med målmanden Jannich Storch, der skifter til Lyngby Boldklub i en kombineret rolle som målmand i Superliga-truppen og målmandstræner på akademiet.

29-årige Jannich Storch har knap 200 seniorkampe på CV’et, og skal i Lyngby Boldklub tage kampen op i et skarpt målmandsteam under ledelse af målmandstræner Thomas Villadsen. Storchs mange kampe er fordelt på klubber som FC Nordsjælland, AB, FC Roskilde og senest Nykøbing FC, hvor målmanden i efteråret stod 16 ud af 17 kampe fra start.

Nu skifter målmanden til Lyngby Boldklub på en fri transfer – og tilgangen af Jannich Storch glæder fodboldchef Nicas Kjeldsen:

”Vi er glade for at byde Jannich Storch velkommen til Lyngby Boldklub. Jannich er en dygtig målmand, der har enorm erfaring fra sine mange år i dansk fodbold, og han står overfor sine bedste år som målmand. I målmandsregi er han jo stadig relativt ung, så han kommer hertil for at udvikle sig og tage konkurrencen op med primært Mads Kikkenborg.”

”Vi forventer at vi inden månedens udgang skal tage afsked med Frederik Ibsen, der har fået lov til at finde en anden klub med bedre udsigter til spilletid. Så da vi fik muligheden for at hente Jannich ind til vores målmandsteam, og samtidig lave en karriereplan til gavn for både Jannich og Lyngby så var det en oplagt løsning” fortæller Nicas Kjeldsen med henvisning til aftalen, der udover timerne på førsteholdet også byder på timer som målmandstræner på akademiet.

Netop rollen som målmandstræner er en karrierevej, som Jannich Storch forventer at følge. Og derfor har det passet som fod i hose, at Lyngby Boldklub samtidig havde en ledig plads i målmandstrænerteamet på akademiet:

”Jannich har store ambitioner om at gå målmandstrænervejen, og vi har aftalt en glidende overgang, hvor Jannich både bliver en del af førsteholdstruppen, men også får mulighed for at komme i gang med sin fremtidige karriere som målmandstræner. Det er en win-win for alle parter, og vi er glade for at byde Jannich velkommen i vores klub” fortæller Nicas Kjeldsen.

Jannich Storch, der senest har været førstemålmand i Nykøbing FC, har underskrevet en kontrakt frem til sommeren 2024.

150.00 kr.
Pladsholder
Strik
175.00 kr.
295.00 kr.
265.00 kr.
Strikhalstørklæde 'Forza Lyngby 2024'
125.00 kr.
Spillertrøje 2023/24
599.00 kr.799.00 kr.
Vælg muligheder
Blyant
20.00 kr.
Pladsholder
Diverse
0.00 kr.
Apply a promo code:
Subtotal - 7 items
Shipping & taxes calculated at checkout.
1,638.00 kr.
Checkout Now