Finnbogason klar til comeback, når Lyngby møder Kalmar

Lyngby tester for tredje gang denne vinter, og modsat de to foregående opgør venter en udekamp. De Kongeblå tager turen over sundet til den lille by Höllviken, der lægger arena til Lyngbys testkamp mod Kalmar FF.

Kalmar FF har denne vinter fået ny træner i form af danske Henrik Jensen, der er skiftet til Kalmar fra FC Midtjylland. Jensen var assistenttræner i FCM, hvor han også vikarierede som cheftræner i en periode – og blandt andet stod i spidsen for Herning-klubben, da den besøgte Lyngby Stadion i efterårssæsonen. Her var stillingen 3-0 til FCM efter 43 minutters spil, men det sluttede 3-3 efter et fantastisk comeback og en scoring fra Sævar Atli Magnússon til allersidst.

Netop Sævar Magnússon står over for sin første testkamp denne vinter. Islændingen er netop kommet retur fra sin træningstur med det islandske A-landshold, hvor han spillede to kampe og gjorde en god figur. Og apropos Island, så er Alfred Finnbogason også at finde i truppen til træningskampen. Angriberen brækkede kravebenet i efteråret, men er nu endelig klar til sine første minutter og kan få comeback onsdag eftermiddag.

Kampen streames på to svenske sites – Barometern og Expressen – men det er pt. usikkert om streamet virker i Danmark. Uanset hvad kan du som altid følge opdateringer fra opgøret på vores Instagram.

Der er kick-off i Höllviken mellem Kalmar FF og Lyngby Boldklub klokken 15.00

Lyngbys trup mod Kalmar FF:
16. Mads Kikkenborg (GK), 31. Gustav Ullits (U19 GK), 2. Mikkel Juhl, 3. Brian Hamalainen, 4. Baptiste Rolland, 10. Rezan Corlu, 11. Magnus Kaastrup, 12. Sebastian Koch, 13. Casper ‘Dani’ Winther, 15. Zean Dalügge, 18. Alfred Finnbogason, 19. Sanders Ngabo, 21. Sævar Magnússon, 22. Magnus Westergaard, 23. Pascal Gregor, 24. Tobias Storm (U19), 25. Gustav Mortensen (U19), 26. Frederik Gytkjær, 29. Lucas Hey, 30. Marcel Rømer, 42. Tochi Chukwuani.