Adam Sørensen solgt til norske Bodø/Glimt

Lyngby Boldklub har solgt Adam Sørensen til den norske klub Bodø/Glimt, der henter den 22-årige back i endnu en ny stor kongeblå transfer.

Til marts er det fem år siden, at Adam Sørensen for første gang løb på banen for Lyngby Boldklubs førstehold. Dengang var han blot 17 år gammel, og siden er det blevet til 82 kampe for den klub, han har repræsenteret på akademi- og førsteholdsniveau siden han var 11 år gammel.

Efter længerevarende interesse er det nu lykkedes norske Bodø/Glimt at blive enig med Lyngby Boldklub om en transfer af den unge back, der dermed skifter 3F Superligaen ud med den bedste norske række. Fodboldchef Nicas Kjeldsen sender Adam Sørensen afsted med kæmpe roser:

”Vi er vemodige over at miste Adam, men vi er også glade og hamrende stolte over, at vi endnu engang kan sende en af vores egne til udlandet i en stor transfer. Adam har været en fantastisk spiller og ambassadør for Lyngby Boldklub gennem mange år, og det er fuldt fortjent at han nu får chancen for at prøve sit talent af i en skandinavisk topklub” fortæller Nicas Kjeldsen, der er særlig imponeret over Adam Sørensens udvikling efter hans korsbåndsskade i 2020.

”Adam har kæmpet som ingen andre for at nå dertil, hvor han er i dag. Han fik et tidligt gennembrud, og jeg tror de fleste fans kan huske hans kamp og hans scoring mod Silkeborg, da han var 17 år gammel. Siden da fik han sin alvorlige skade, men efter hans comeback i 2021 er det kun gået en vej. Det er sindssygt imponerende, og en stor inspiration for alle andre akademispillere.”

”Adam er typen, der møder ind i ferien og træner ekstra hårdt for at være klar og blive bedre. Han er også typen, der selv melder sig til skolebesøgene og mens han var korsbåndsskadet var han frivilligt med ude og træne vores U13-hold. Det synes jeg fortæller meget godt hvilken type Adam er, og hvor meget Lyngby Boldklub også betyder for Adam” fortæller Nicas Kjeldsen.

Stor udfordring venter
Det er ikke hvilken som helst klub Adam Sørensen skifter til. Bodø/Glimt vandt mesterskabet i både 2020 og 2021, og sluttede sidste år som nummer 2 i den norske Eliteserie. Bodø/Glimt har desuden udmærket sig i europæisk fodbold de senere år.

Sidste år nåede Bodø/Glimt således helt til kvartfinalen i Conference League, og i denne sæson har klubben været med i gruppespillet i Europa League. Adam Sørensens første kompetitive kamp for Bodø/Glimt kan således blive Conference League-kampen mod Lech Poznan den 16. februar.

”Det er en stor udfordring, som Adam står over for, men Adam har egenskaberne og talentet, der skal til for at tage næste skridt. Vi kommer til at støtte og heppe på Adam alt det vi kan, og vi glæder os til at se ham repræsentere vores akademi og talentudvikling i sin nye Bodø-trøje” fortæller Nicas Kjeldsen.

Lyngby Boldklub takker Adam Sørensen for mange års tro tjeneste, og ønsker held og lykke med fremtiden!