Lyngby-sejr i årets første træningskamp

De Kongeblå kom godt fra land i vinteropstartens første træningskamp. 22 spillere kom i aktion, og med en sejr på 3-2 fik Lyngby også et fint resultat ud af anstrengelserne mod Hvidovre IF.

Lyngby satte sig fint på opgøret fra indledningen, hvor især Kasper Jørgensen var aktiv fra sin position som offensiv højre back. Et langskud efter seks minutter var et forvarsel, for blot to minutter senere var det netop Kasper Jørgensen, der bragte Lyngby foran. Hjemmeholdet kombinerede fint på kunsten i Lundtofte, og så kunne Jørgensen tage et træk ind i feltet og lægge bolden ind ved nærmeste stolpe.

Freyr Alexanderssons tropper fortsatte med at lægge pres på, og efter ti minutters spil burde Frederik Gytkjær nok have øget til 2-0. Kasper Jørgensen var igen aktiv, og fandt Gytkjær foran mål med en flad aflevering – men angriberen tog sig lidt for god tid med sin afslutning, og endte med at blive blokeret i sit forsøg.

Efter et kvarters spil meldte Hvidovre sig på banen med et par gode forsøg. Først var det Marcus Lindberg, der fik en kæmpe chance efter en fejl i Lyngbys opspil. Lindberg kom alene med Kikkenborg, der dog hev en stor redning ud og afværgede udligningen. Kort efter var det så Christian Greko, der forsøgte sig med et langskud, men der skulle gå et par minutter inden det lykkedes for gæsterne.

God Hvidovre-periode
Marcus Lindberg fik pludselig endnu en chance foræret af Lyngby-forsvaret, der begik en ny opspilsfejl. Denne gang var Hvidovre-angriberen med bedre kort på hånden, og sendte sikkert bolden i mål til 1-1.

Kort efter ramte Hvidovre så stolpen efter et hjørnespark, og noterede sig generelt for en rigtig god periode. Lyngby fik dog fra det 25. minut igen fat om opgøret, og satte derfra flere gode opspil op. Og ved førstkommende lejlighed bragte De Kongeblå sig også på 2-1.

Kasper Jørgensen strøg igennem i højre side, og lagde et fladt indlæg ind til Frederik Gytkjær, der fra en position i det lille felt var sikkerheden selv og scorede til 2-1. Den stilling holdt helt til pausen.

Dominans efter pausen
I 2. halvleg skiftede Lyngby-holdet en del spillere, men det var ikke til at se på spillet, hvor Lyngby fortsat dominerede. Ganske vist fik Hvidovre halvlegens første chance, da Tobias Thomsen pludselig var alene med Frederik Ibsen. Hvidovres targetman brugte dog alt for lang tid, og blev til sidst blokeret til hjørne af Baptiste Rolland.

Derfra satte Lyngby turboen på, og sejren var reelt ikke i fare fra det 55. minut, hvor Lyngby bragte sig på 3-1. Målet blev sat ind af Adam Vendelbo, der bragede bolden i kassen efter fremragende opspil fra venstre mod højre med både Adam Sørensen, Magnus Kaastrup, Mathias Kristensen og Zean Dalügge involveret.

Lyngby sad på kampen, og kunne have øget føringen efter 68 minutter. Igen var det et opspil i venstre side, hvor bolden til sidst havnede for fødderne af Tobias Storm. Midtbanespilleren hamrede bolden mod kassen, men gæsternes keeper fik blokeret. Adam Vendelbo tog sig af returen, men også hans afslutning blev blokeret af Hvidovre-målmanden.

Også Magnus Kaastrup havde en fin mulighed efter en hurtig omstilling, men hans afslutning manglede højde og blev derfor ikke omsat til mål. Og efterhånden gik gassen lidt af ballonen i det kolde, våde vejr – det galdt begge hold, men også dommertrioen, der overså årets største straffespark begået mod Zean Dalügge, der tydeligt blev nedlagt af Matti Lund i feltet.

Dommeren vinkede afværgende, og mens de fleste på Lundtofte Idrætspark havde travlt med at snakke med sidemanden om den åbenlyse fejldom, så løb Hvidovre kontra og scorede til 3-2. Tobias Thomsen noterede sig for scoringen, der også blev kampens sidste. Lyngby vinder årets første testkamp med 3-2 over Hvidovre.

Lyngby Boldklub – Hvidovre IF 3-2 (2-1)
1-0 Kasper Jørgensen (8), 1-1 Marcus Lindberg (21), 2-1 Frederik Gytkjær (27), 3-1 Adam Vendelbo (55), 3-2 Tobias Thomsen (87).

Advarsler:
Casper ’Dani’ Winther, Lyngby Boldklub
Daniel Stenderup, Magnus Fredslund (x2) og Matti Lund, Hvidovre IF

Rødt kort:
Magnus Fredslund (41) – erstattet af ny spiller.

Lyngbys hold i 1. halvleg:
16. Mads Kikkenborg – 20. Kasper Jørgensen, 23. Pascal Gregor, 3. Brian Hamalainen, 25. Gustav Mortensen – 12. Sebastian Koch, 13. Casper ’Dani’ Winther, 42. Tochi Chukwuani, 19. Sanders Ngabo – 26. Frederik Gytkjær (c), 27. Adam Vendelbo

Lyngbys hold i 2. halvleg
1. Frederik Ibsen – 2. Mikkel Juhl, 4. Baptiste Rolland, 29. Lucas Hey, 17. Adam Sørensen – 27. Adam Vendelbo (25. Gustav Mortensen (70)), 24. Tobias Storm, 22. Magnus Westergaard (c), 11. Magnus Kaastrup – 9. Mathias Kristensen, 15. Zean Dalügge.