Sævar Magnússon udtaget til A-landsholdet

Sævar Magnússon er blevet udtaget til det islandske A-landshold! Den arbejdsomme angriber er blevet indkaldt til landsholdets tur til Portugal, hvor Island spiller to træningskampe den 8. og 12. januar.

Sævar Magnússon står noteret for 27 ungdomslandskampe for Island, men har aldrig tidligere været udtaget til A-landsholdet! Magnússon var senest med det islandske U21-landhold, hvor han har spillet 10 kampe og lavet et enkelt mål.

Cheftræner Freyr Alexandersson glæder sig over udtagelsen af Sævar:

”Vi er rigtig glade på Sævars vegne. Han har arbejdet hårdt, og været igennem en god udvikling her hos os i Lyngby siden han kom hertil sidste sommer. Det er en stor milepæl, at blive udtaget til A-landsholdet, både for Sævar selv, men også for hele klubben. Så stort tillykke til Sævar og til Lyngby Boldklub med at have fået endnu en landsholdsspiller” fortæller Freyr Alexandersson.

Alfred Finnbogason, Sævar Magnússons holdkammerat i Lyngby-truppen, var også en del af bruttotruppen til turen, men er fortsat ikke helt klar efter sit brækkede kraveben og har derfor ikke været til rådighed for det islandske landstrænerteam. Den tidligere Lyngby-målmand Frederik Schram er efter en stærk sæson i Islandsk fodbold til gengæld tilbage i landsholdsvarmen.

Det islandske landshold er på træningslejr i Algarve i Portugal og spiller i den forbindelse to træningskampe – den 8. januar mod Estland og den 12. januar mod Sverige. Sævar Magnússon er afsted med landsholdet fra den 5.-13. januar.