Lyngby henter Baptiste Rolland

Lyngby Boldklub har skrevet kontrakt med den 19-årige forsvarsspiller Baptiste Rolland, der bliver ny mand hos De Kongeblå. Det franske forsvarstalent, der har en fortid hos storklubben Lille, skifter til Lyngby på en kontrakt frem til sommeren 2025.

Baptiste Rolland har op til vinterpausen trænet med førsteholdet og også spillet en enkelt træningskamp for Lyngby, da han 1. december var med i testkampen mod OB. Rolland har i sin tid med førsteholdet vist gode takter, og fodboldchef Nicas Kjeldsen ser frem til at videreudvikle Rolland, og glæder sig til at se forsvarsspilleren i kongeblåt:

”Baptiste Rolland er en spændende spiller, som vi har set an i en længere periode. Han er en moderne forsvarsspiller, der både har fysik og teknik, og som overordnet har fået en rigtig god fodbolduddannelse i Lille. Det en spiller, som vi forventer vil udvikle sig i vores miljø i takt med at han vænner sig til kulturen og vores spillestil. Vi tror på hans potentiale, men tror også på at han kan få en rolle i Superligaen i den kommende halvår, og derfor er vi glade for at få Rolland ind på holdet nu” fortæller Nicas Kjeldsen.

19-årige Baptiste Rolland, der fylder 20 år den 14. januar, har indtil i sommer spillet på akademiet hos storklubben Lille. Han skifter på en fri transfer og får trøjenummer 4.