Emil Nielsen skifter til Orange County SC

Efter 84 kampe takker Emil Nielsen af i kongeblåt. Offensivspilleren tager turen over Atlanten og har skrevet kontrakt med den amerikanske klub Orange County SC. Det fortæller Lyngbys fodboldchef Nicas Kjeldsen:

”Emil har tjent Lyngby godt det sidste tre-et-halvt år, og også i perioder været en profil for os. Han er i sin tid her blevet en af fansenes favoritter, og med god grund. Emil er en fantastisk fyr, som hver eneste dag har smittet hele klubben med sit humør. Det kommer vi til at savne.”

”Den seneste halvsæson har Emil desværre kæmpet med spilletiden, og derfor har vi kigget på muligheden for, at Emil kan få en frisk start og en ny udfordring i udlandet. Det er nu lykkedes, og vi er glade for at hjælpe Emil videre til en spændende klub og en helt ny oplevelse. Vi ønsker Emil al muligt held og lykke” fortæller Nicas Kjeldsen.

Klar til en ny udfordring
Orange County Soccer Club – Emil Nielsens nye klub – spiller i USL, der er den næsthøjeste række i USA. På holdkortet bliver han den anden dansker, da Orange County også har Daniel A. Pedersen i truppen. Emil Nielsen glæder sig til den nye udfordring i Californien:

”Jeg glæder mig til at komme til Orange County, og jeg føler mig helt klar til en ny udfordring efter nogle gode år i Lyngby. Det bliver sjovt at åbne et nyt kapitel i karrieren.”

”Jeg har været rigtig glad for min tid i Lyngby, og jeg skylder en kæmpe tak til alle dem, jeg har delt min hverdag med de sidste tre-et-halvt år. Jeg kommer til at savne jer allesammen, og jeg kommer også til at savne støtten fra Lyngby-fansene på lægterne. Jeg ønsker jer alle sammen det bedste” fortæller Emil Nielsen.

29-årige Nielsen nåede 84 kampe for Lyngby – med 22 mål og 10 assists til følge.

Lyngby Boldklub takker Emil Nielsen for indsatsen i Lyngby og ønsker held og lykke fremover!