Kristian Jasovic fik landsholdsdebut for Montenegro

Kristian Jasovic – nummer to fra venstre bagerst – fik sine første landsholdsminutter.

At Montenegros U16-landshold for nylig spillede to kampe mod Albanien er nok gået de fleste næser forbi. Men ikke på akademiet i Lyngby, hvor Montenegros to kampe betød, at De Kongeblå fik en ny ungdomslandsholdsspiller!

U17-holdets Kristian Jasovic fik således sine første minutter i en landsholdstrøje, da den 15-årige Lyngby-spiller startede inde i begge kampe mod Albanien. Dermed fik han to ungdomslandskampe til CV’et i sin første landsholdsudtagelse – til stor glæde for Jasovic’ træner og akademiet på Lundtoftevej:

“Jaso er en rigtig dygtig spiller, og en spiller vi tror meget på her i Lyngby. Det er flot, at han nu har fået debut på Montenegros ungdomslandshold, og det giver blod på tanden i forhold til at fortsætte udviklingen her i Lyngby. Vi er glade på Jaso’s vegne, og selvfølgelig også glade for at have udviklet endnu en ungdomslandsholdsspiller på vores akademi” fortæller Azad Corlu, der i det daglige er cheftræner for Kristian Jasovic på U17-holdet.

Kristian Jasovic, der er offensivspiller og kan spille både som kant og angriber, kom som dreng til Lyngby fra naboklubben GVI, og har spillet på alle klubbens akademihold siden da – og huserer altså netop nu på U17-holdet. Til de interessede kan nævnes, at Albanien vandt 1-0 i den første landskamp, mens Montenegro vandt med 2-0 i det andet opgør.

Fra Lyngby Boldklub skal lyde et stort tillykke med debuten til Kristian Jasovic!