Lauge Sandgrav er månedens talent

SPONSORERET AF OFIR.DK – Find din næste udfordring på Ofir.dk

U19-holdets Lauge Sandgrav er blevet kåret til “Månedens Talent” i Lyngby Boldklub. Prisen som “Månedens Talent” gives til en akademispiller, der enten fodboldmæssigt, værdimæssigt eller på anden vis har udmærket sig i den forgangne måned. Den sidste uddeling i 2022 – novemberprisen – går til Lauge Sandgrav, der sammen med U19-holdet har lavet en flot halvsæson.

U19-cheftræner Mads Kristensen har fået lov at motivere valget af Lauge, som er en vigtig spiller for U19 – både på og uden for banen:

“Lauge er for mig både månedens spiller, akademiets spiller og klubbens spiller fordi han bærer et kæmpe pres på sine skuldre altid. Både fra dem i klubben med stjerner på skuldrene, men også fra modstandere, holdkammerater og hans trænere. Og han har været særdeles fremragende efter sommerferien. Han laver både de afgørende mål, vigtige erobringer, de hårde returløb samt finder de kampafgørende stikninger”

“I sommer satte han sig et mål om, at han ville lede vores hieraki og U19-hold på en måde, hvor vi har et fælles omklædningsrum, og hvor alle har det godt og behageligt, når man kommer til træning. Lauge har holdt sit ord. Han har både menneskeligt og fodboldmæssigt ledet U19–holdet til træning og kamp samt været forgangsmand på at elitespiller, målrettet og dygtig social” fortæller Mads Kristensen.

Hovedpersonen selv er glad for prisen, og for rosen. Særligt rollen som leder har fyldt meget for Lauge Sandgrav, og han er glad for anerkendelsen i form af prisen som Månedens Talent:

“Jeg har spillet på U19-holdet ret mange år, fordi jeg kom tidligt op. I forhold til at være anfører har jeg kigget på nogle af vores tidligere U19-kaptajner i Lucas Hey og Thor Høholt, og set hvordan de gjorde det. Og så har jeg gjort mig nogle tanker om, hvordan jeg selv ville være en leder. Jeg har prøvet at have øje på yngre spillere, som måske ikke får så meget spilletid. Det er vigtigt for mig, at vi er et helt hold, og vi har også et rigtig godt fællesskab, hvor alle kan med hinanden, Hvis alle har det godt, så går det bedre for holdet” fortæller Lauge Sandgrav.

Og det er gået rigtig godt for U19-holdet, der overvintrer på 4.pladsen i U19 Ligaen. Men placeringen i toppen af rækken er faktisk ikke nogen stor overraskelse for Lauge Sandgrav og hans holdkammerater:

“Da vi sad i sommer og kiggede rundt på hinanden, så var vi ikke i tvivl om, at vi havde et godt hold. Mange havde været omkring U-landsholdene, og vi var ret realistiske omkring vores potentiale. Vi ville gerne i top fem, og der ligger vi nu. Og jeg er heller ikke bange for at sige, at vi går efter at vinde bronze.”

“Personligt vil jeg gerne tage det næste skridt, og få flere minutter på førsteholdet. Det er selvfølgelig min helt store målsætning i det næste halve år” fortæller Lauge Sandgrav.

Du kan læse meget mere om Lauge Sandgrav i vores nye LB Magasin, der udkom i denne uge. Klik her for at gå til den digitale udgave.

Prisen som “Månedens Talent” er sponsorerer af Ofir.dk