Nykøbing FC forlænger lejeaftalen med Thor Høholt

Thor Høholt spiller også forårssæsonen i Nykøbing FC, da 1.divisionsklubben har forlænget lejeaftalen med den 21-årige forsvarsspiller til udgangen af denne sæson.

Thor Høholt blev i sommeren 2021 rykket permanent op i Lyngbys førsteholdstrup, og selvom det kun er blevet til 5 førsteholdskampe for De Kongeblå, så har Thor Høholt spillet mere eller mindre fast det sidste år.

Først blev forsvarsspilleren udlejet til B36 Tórshavn på Færøerne, hvor Høholt hurtigt blev fast mand og spillede 26 førsteholdskampe – heraf seks europæiske kvalifikationskampe til Europa Conference League. Lejeaftalen med B36 udløb i august, men kort før vinduet lukkede skiftede Høholt så videre til Nykøbing FC på en ny lejeaftale.

Også i Nykøbing er der blevet masser af spilletid for Høholt, der blandt andet var med til at sende OB ud af Sydbank Pokalen. 11 kampe er det blevet til dette efterår for Nykøbing, og det antal kan forøges i foråret. For lejeaftalen, der stod til udløb ved nytår, er nu blevet forlænget frem til slutningen af sæsonen.

”Thor har spillet kontinuerligt gennem et år nu, og vi tror at et ekstra halvår i første division vil være rigtig godt for Thors udvikling. Nykøbing har et godt træningsmiljø, hvor Thor kan udvikle sig endnu mere, og vi glæder os til at følge Thors præstationer i Nykøbing det næste halve år” fortæller fodboldchef Nicas Kjeldsen.