OB trak det længste strå i årets sidste kamp

Lyngby-trøjerne blev luftet for sidste gang i år, da Lyngby Boldklub torsdag eftermiddag mødte OB i en træningskamp i Lundtofte. OB vandt opgøret med 2-1, men De Kongeblå leverede i momenter fine takter, og fik luftet en del spillere. Sebastian Koch scorede for Lyngby.

Træningskampen rundede Lyngbys post-season ned. Grundet vinter-placeringen af VM-slutrunden i Qatar har nedtakten fra efterårsæsonen været “unaturligt” lang – og alt imens de 32 landshold dyster om VM-trofæet, så har Lyngby-holdet passet deres træning. Torsdag rundede holdet så endegyldigt efteråret af, og det skete med en træningskamp mod Superliga-kollegerne fra OB. Gæsterne startede opgøret bedst, og fik også de første chancer i opgøret. Første reelle chance tilfaldt Minteh, der fik afsluttet kvalificeret fra en spids vinkel – men Lyngby-keeper Frederik Ibsen reddede bolden til hjørne.

Lyngby var farligst, når tempoet blev sat i vejret på omstillingerne og både Sebastian Koch og Magnus Kaastrup var livlige i kampens indledning. Det var dog gæsterne fra OB, der kom først på tavlen. Minteh blev spillet fri i højre side, og han fandt Charly Nouck Horneman foran mål, og så kunne den unge angriber sikkert udplacere Frederik Ibsen til 0-1. På det tidspunkt var der spillet 12 minutter.

Nogle minutter senere burde Sebastian Koch have udlignet OBs føring, da han endte alene med OBs keeper Magnus Nielsen. Magnus Kaastrup havde fundet højrekanten foran mål, men trods en god position og en Magnus Nielsen, der var lidt på hælene, så lykkedes det alligevel Magnus Nielsen at redde Sebastian Kochs afslutning.

Efter en lille halv times spil kom OB i stedet på 2-0, og igen var det Charly Nouck Horneman, der kom på tavlen. Mads Frøkjær fandt Charly Nouck i venstre side, og igen var angriberen kynisk og udplacerede Frederik Ibsen.

Lyngby fik fortsat chancer, og igen var det hos Sebastian Koch at muligheden opstod. Lyngby-kanten fik igen en fri duel med Magnus Nielsen, og denne gang lykkedes det for Koch at udplacere målmanden – blot for at se Bjørn Paulsen redde bolden på stregen.

Ordsproget lyder dog ikke “alle gode gange tre” for sjov, og Sebastian Koch kom endelig på tavlen fem minutter før sidebyttet. Et indlæg fra venstre side fandt frem til Koch ved bagerste stolpe og denne gang kunne hverken Magnus Nielsen eller Bjørn Paulsen forhindre Lyngby-angriberen i at score. 1-2 ved pausen.

Anden halvleg bød på flere udskiftninger hos begge hold, og det brød rytmen en smule. Det bekom dog Lyngby klart bedst, og De Kongeblå startede anden halvleg på glimrende vis – og kun gode redninger fra en stærk Magnus Nielsen forhindrede Lyngby i at udligne. Det skulle vise sig at blive temaet for halvlegen, for Lyngby var dominerende, men kunne ikke få bolden i kassen.

Rasmus Thellufsen fik to store chancer for både at udligne og sikre sejren, men blev forhindret af først en stor redning fra Nielsen og siden et skud over mål fra kort afstand. Rezan Corlu havde med tyve minutter igen bolden i nettet, men blev vinket offside – og alt det gjorde, at det alligevel endte med at være OB, der trak det længste strå. Gæsterne fra OB vinder med 2-1.

Lyngby BK – OB 1-2 (1-2)
0-1 Charly Nouck (12), 0-2 Charly Nouck (29), 1-2 Sebastian Koch (42).

Lyngbys startopstilling (4-3-3)
31. Frederik Ibsen – 2. Mikkel Juhl, 32. Baptiste Rolland (prøvespiller), 29. Lucas Hey, 3. Brian Hamalainen – 42. Tochi Chukwuani, 19. Sanders Ngabo, 10. Rasmus Thellufsen – 12. Sebastian Koch, 26. Frederik Gytkjær, 11. Magnus Kaastrup.

Indskiftet:
1. Mads Kikkenborg for 31. Frederik Ibsen (46), 17. Adam Sørensen for 3. Brian Hamalainen (46), 21. Sævar Magnússon for 26. Frederik Gytkjær (46), 97. Rezan Corlu for Sebastian Koch (46), 23. Pascal Gregor for 29. Lucas Hey (46), 13. Casper ‘Dani’ Winther for Sanders Ngabo (60).

Lyngby havde til opgøret den franske forsvarsspiller Baptiste Rolland med i midterforsvaret. Den tidligere Lille-spiller har træner med Lyngby den sidste uges tid.