Freyr: Det var nok mest mig, der havde holdninger til alt muligt

Cheftræner Freyr Alexandersson er gæst hos Lasse Fosgaard i Den Kongeblå – podcasten fra Lyngby Boldklub! Cheftræneren er for første gang i den varme stol, men med en sejr i bagagen er Fosgaards mest kritiske spørgsmål lagt i skuffen. I stedet bliver det til en spændende snak om Freyr Alexanderssons karriere og tiden i Lyngby.

Vi kommer undervejs også forbi holdets aktuelle status, og den lidt specielle situation under VM, hvor de fleste Superliga-klubber er fortsat med at træne – selvom næste kamp først er i februar.

– De har trænet rigtig godt, overraskende godt faktisk. Vi har forsøgt at være kloge i træningsplanlægningen, og ikke lave noget, der er for langsomt eller for kedeligt. Vi har et godt tempo og nogle sjove øvelser, så spillerne glæder sig til at komme ind til træning hver dag, forklarer Freyr Alexandersson.

For blød til agentverdenen

Du kan også høre om Freyr Alexanderssons vej til trænergerningen – en karriere, der startede med et ufrivilligt karrierestop:

– Jeg stoppede min karriere, da jeg var 27 år. Jeg havde en dansk træner i min klub, Leiknir i Reykjavik. Jeg blev skadet efter fire kampe, og kunne ikke træne, så jeg hjalp træneren i stedet. Jeg var ikke assistenttræner, men jeg var meget på træningsbanen til at hjælpe ham, og det gik godt, fortæller Freyr Alexandersson.

På Fosgaards opfølgende spørgsmål om rollefordelingen må Freyr Alexandersson dog krybe til korset og erkende, at han nok mest var ham, der stod bag træneren og råbte højt:

– Det var nok mest mig, der bare havde holdninger til alt muligt, griner Freyr Alexandersson.

Lyt til podcasten herunder: