Scout til VM: Jonathan Hartmann udtaget til landsholdet

Lyngby Boldklub har fået en mand udtaget til VM! Assistenttræner Jonathan Hartmann rejser nemlig til VM i Qatar i dag (lørdag, red), hvor han skal være scout for det danske landshold.

Til daglig er det Hartmann, som står for modstanderanalyserne for De Kongeblå, men det er ikke kun os, som synes, han er dygtig.

Som flere af jer sikkert ved, så har Hartmann arbejdet som scout for landsholdet, siden Kasper Hjulmand blev landstræner. Og nu rejser han altså til Qatar for at hjælpe det danske landshold.

“Jeg har arbejdet for landsholdet i to et halvt år, så VM i Qatar bliver min anden slutrunde som scout for landsholdet. Min vigtigste opgave er at være sparringspartner til landstrænerteamet på modstanderanalyserne. De er selv er mega stærke på området og har selv en analytiker tilknyttet, så mine analyser er en slags second opinion.”

“Udover mig er der tre andre scouts, som har samme rolle. Vi har samtlige gruppekampe fordelt imellem os, og jeg har 22 kampe selv, så der bliver nok at se til.”

Særligt en af opgørene til slutrunden har lidt ekstra betydning for vores dygtige assistenttræner.

“Jeg glæder mig mest til at se Danmark mod Frankrig, fordi det bliver kulminationen på en del af mit arbejde i det sidste halvandet år. Jeg har haft ansvar for at følge Frankrig som scout pga. vores Nations League-gruppe og sidenhen VM, så jeg har set kampe med dem over det meste af Europa,” slutter Hartmann.

Hele Lyngby Boldklub ønsker Hartmann en rigtig god tur!