Beckmann: “Kim Aabech og jeg kunne finde hinanden i blinde”

Assistenttræner Mikkel Beckmann er gæst i Den Kongeblå, og trods resultaterne er humøret højt! Anekdoterne flyver fra højre til venstre om alt fra VM, Svigermors forhold til hanekammen og Beckmanns opvækst i Lyngby Boldklub – en vej, der ikke var helt ligetil.

Vi kommer også forbi den nuværende stemning i Lyngby-truppen, og her er assistenttræneren imponeret over drengene.

– Vi er begunstiget af at have en spillertrup, som ikke lægger sig ned. Uge efter uge, så får de uppercut, efter uppercut, men så står de der alligevel mandag og giver den gas til træning. De er helt vildt dygtige til at smide alt fra sig, og så bare træne godt og bevare humøret. Det har jeg stor respekt for, forklarer Becks i podcasten.

For blød til agentverdenen

Andre emner som hvorfor Becks valgte at droppe agentverdenen og blive træner i stedet, bliver også vendt i afsnittet.

– Jeg var måske for blød til at være i den verden på nogle områder. Jeg prøvede at være en “good guy” og give råd til spillerne om alt muligt andet, og så lod jeg min makker om forhandlingerne.

– Jeg var en del af det i tre år, men jeg følte faktisk ret hurtigt, at det ikke var mig. Men jeg vidste samtidig, at jeg fortsat ville være en del af fodboldverdenen og et større fællesskab. Så jeg tog et hurtigt kursus, og tre uger efter stod jeg som assistenttræner herude, siger Becks.

Lyt til podcasten herunder.