Rundt om akademiet: U15 slog Brøndby IF med 4-1

Younes Pedersens U15-hold fortsætter med at imponere. I weekenden tog de seks sejre på stribe, da de besejrede Brøndby IF med hele 4-1, hvilket sendte dem på femtepladsen i Ligaen.

U15:

Lyngby Boldklub – Brøndby IF 4-1
4′, Svend Frydelund Damsgaard, 1-0
40′ Aske Bang Christensen, 2-1
55′, Jannik Bindslev Borge, 3-1
75′, Jannik Bindslev Borge, 4-1

Cheftræner Younes Pedersen om kampen: En spillemæssig forløsning

– U15 spillede i weekenden en rigtig flot kamp mod Brøndby IF. Vi startede rigtig godt med gode positioner og god eksekvering af vores beslutninger i opbygningsspillet, samtidig med at vi er komfortable både i vores høje og lave pres.

– Vi kommer foran 1-0 efter en 2. bold i forbindelse med et hjørnespark efter 4 min. derefter spiller vi kontrolleret, men Brøndby æder sig ind i kampen og sætter sig på spillet, dog uden at komme til mere end to store chancer lige inden pausen, hvor de desværre scorer på den ene, men vi får svaret igen minut efter og fører 2-1 ved pausen.

– Anden halvleg er meget lig første halvleg, BIF er meget på bolden, men vi står godt på banen og er gode i vores offensive omstillinger og får lavet to mål mere, som gør, at vi ender med at vinde kampen 4-1.

– Det var dejligt for drengene at spille en flot kamp mod en dygtig modstander efter et par uger, hvor vi har vundet, men har gået fra banen med en følelse af, at vi kunne være meget bedre både med og uden bolden.
Så det er en trup og stab, der glæder sig til de sidste to kampe i efteråret mod SønderjyskE og OB.

U19:

Lyngby Boldklub – Brøndby IF 1-3
5′, Jeffrey Adjei-broni, 1-0

Cheftræner Mads Kristensen om kampen: Vi manglede effektivitet

– Vi scorer tidligt, men taber desværre intensitet og initiativ efter scoringen. Vi spiller ikke vores bedste kamp mellem felterne. Men holder dog generelt BIF på meget få chancer over 90 minutter.

– Vi mangler bedre overgange overfor deres 1. pres og kvalitet i vores pasningsspil – kvalitet til at vi kan få en mere possession-domineret kamp.

– Vi laver igennem de 90min et virkelig stærkt antal chancer. At de ikke bliver omsat til mål er en kombination af at deres målmand står sit livs kamp, og vi også sjusker ved nogle af dem.

– Generelt i sæsonen laver vi mange chancer og mange mål. I dag var det manglede effektivitet. Normalt vil chancefordelingen give os 3 sikre point.