Rezan Corlu har genfundet formen: En forløsning

Rezan Corlu har spillet godt på det seneste. Kampen mod Brøndby var midtbanespillerens store gennembrud i sæsonen, og siden har han bl.a. vundet rundens mål og været på rundens hold i 3F Superligaen.

– Jeg var jo lidt ude af holdet til at starte med, men her på det sidste er jeg selvfølgelig utrolig glad for at spille igen og vise mig frem. Med spilletiden får jeg mere selvtillid.

– Det var selvfølgelig ikke sjovt at sidde på bænken i de første 7-8 runder uden så meget spilletid. Så det er klart, at den seneste måned 100% har været en forløsning for mig.

Vores offensive midtbanespiller modtog stor hæder for kampen mod Viborg FF for et par uger siden. Her scorede han ét mål der blev kåret til rundens mål og kom på rundens hold.

– Det var rart at score, det var længe siden, og viste, at jeg stadig er i live. Det var godt for min selvtillid, godt for mig selv og selvfølgelig rart at få noget anerkendelse.

Vokser med et større ansvar

Corlu er glad for at have fået et større ansvar på sine skuldre. Han nyder især at spille sine holdkammerater gode.

– Jeg er blevet en de bærende kræfter på holdet og prøver altid at skabe chancer for holdet og sætte de andre op til chancer. Jeg godt kan lide at skabe spillet og prøver altid at bevare overblikket. Min rolle er i høj grad at spille mine holdkammerater bedre.

– Selvfølgelig er min rolle blevet større, fordi jeg får mere og mere spilletid. Igennem hele året har jeg haft en rigtig fin dialog med Freyr og trænerteamet om min udvikling. Vi har altid været åbne overfor hinanden.

– Det er klart, at jeg har været frustreret hver gang jeg ikke har spillet, men det ligger til fodboldspillerens natur, når man ikke spiller. Jeg har arbejdet rigtig meget med mig selv, og det føler jeg, giver pote nu.

Rezan Corlu præsenteres af Homemate.dk

Skrevet af Lukas Etter, praktikant i Lyngby Boldklub