Rundt om akademiet: Fire på stribe for U15 og U19 på fjerdepladsen

I weekenden havde akademiet besøg af Vejle Boldklub på hjemmebane. Her fortsatte vores U15-hold deres gode stime, da de tog fjerde sejr på stribe, mens U19-drengene spillede sig i top fire med en storsejr. Læs reaktionerne herunder.

U19: Lyngby Boldklub – Vejle 5-1
1-0, Michael Opoku, 6′
2-0, Michael Opoku, 36′
3-0, Jeffrey Adjei-broni
4-0, Michael Opoku, 56′
5-0, Jeffrey Adjei-broni, 66′

Cheftræner Mads Kristensen om opgøret: Et godt modsvar

– Vi spiller og løser kampen rigtig fint. Vi har både flow med kuglen, kreativitet og effektivitet. Og vigtigst den rigtige intensitet og mentalitet. Presspillet blev løst som det skulle.

– Et godt modsvar ovenpå en dårlig kamp i sidste weekend, samt en træningsuge, hvor vi har arbejdet hårdt. Vi begår nogle fejl i både opbygningsspillet og i vores forsvarsspil – som helt sikkert var blevet straffet af de dygtigste hold – det skal vi optimere til næste weekend.

U17: Lyngby Boldklub – Vejle Boldklub 0-2

Cheftræner Azad Corlu om opgøret:  Mangler kvalitet i felterne

– Et kampbillede som minder meget om stort set alle vores andre U17 kampe. Vi er meget på bolden, spiller til tider med fint tempo og høj kvalitet, men har svært ved at skabe store chancer kombineret med, at vi laver store personlige fejl, der koster mål.

Vi er lige nu et hold der ser gode ud i mellem felterne, men mangler afgørende kvalitet i felterne. Carl-Emil spiller en rigtig flot kamp og er inde i en rigtig fin periode lige nu.

U15: Lyngby Boldklub – Vejle Boldklub 1-0
1-0, Hjalte Forholdt, 66′

Cheftræner Younes Pedersen om opgøret: Vi halter efter Vejle

– Kampen mod Vejle var en hård kamp for os. Vi møder et stærkt Vejle-hold, som dominerer hele kampen igennem.
Vi er på bagkant i vores presspil, vores positioner i spillet er for utydelige, vores kvalitet med bolden er for dårlig, hvilket gør, at vi konstant halter efter Vejle, som rammer et flot niveau.

– Vi ender med at vinde kampen 0-1 efter en standardscoring i 2. halvleg, men generelt er både drengene og staben utilfredse med vores præstation. Drengene skal dog have ros for igen at arbejde hårdt hele kampen, hvilket sammen med held er den eneste grund til, at vi vinder kampen.

– Vi ser frem til en spændende uge med udekamp i pokalturneringen mod FC Helsingør og ligakamp ude mod Esbjerg, hvor vi kan revanchere vores præstation.

Akademiet præsenteres af Sydbank og Dansk MiljøAnalyse