Besøg fra Hillerød Handelsgymnasium og Lundtofte Skole

Lyngby Boldklub har haft besøg af syvendeklasserne fra samarbejdsskolen Lundtofte Skole samt Hillerød Handelsgymnaisum, hvor eleverne har oplevet dagligdagen og arbejdet med cases fra De Kongeblå. Læs om besøgene herunder og få inspiration til, hvordan din skole kan samarbejde med Lyngby Boldklub.

Lundtofte Skole på besøg til temauge om kroppen:

Eleverne startede ugen ud med en fysisk træning med vores fysiske træner, Thomas Kjærbye. Her fik eleverne forståelsen af, hvilken forfatning det kræves at professionelle fodboldspillere skal være i.

Senere på ugen var virksomheden “Trackman” forbi klubben, hvor eleverne kunne fremme deres eget potentiale ved hjælp af deres teknologiske produkter.

Slutteligt fik de unge elever et fagligt oplæg af Lyngby Boldklubs, Head of coaching, Piotr Haren, der fortalte om klubbens akademi efterfulgt af en observation af Superligaholdets formiddagstræning.

Sideløbende havde eleverne en journalistisk redaktion, som i samarbejde med kommunikationsmedarbejder Theis Fischer lavede historier om ugens forløb med diverse interviews. Et af disse interviews blev bragt i Det Grønne Område, hvor klubbens anfører, Marcel Rømer satte et par ord om sin dagligdag i klubben. Læs interviewet her:

Hillerød Handelsgymnasium arbejdede med en kommerciel case:

Vi havde 25 studerende fra Hillerød Handelsgymnasium forbi til et oplæg om Lyngby Boldklubs kommercielle udvikling og strategi, og så arbejdede de i grupper med en case. Casen gik på, hvordan Lyngby Boldklub kunne skaffe endnu flere tilskuere og fans, og nå længere ud i det nordsjællandske område end klubben er i dag.

Der var flere kreative løsninger fra grupperne, herunder en ny TikTok-strategi, loyalitetsprogrammer og idéer til aktivering af DTU, forklarer en imponeret kommerciel chef, Kristian Maimann:

”De studerende var virkelig skarpe, og vi fik en masse gode idéer ud af dagen. De studerende var gode til at tage udgangspunkt i vores kommercielle strategi og bygge videre på den store tilskuervækst, vi har oplevet de seneste år. Så vi havde en rigtig god dag,” slutter Maimann.

Kontakt km@lyngby-boldklub.dk, hvis det et skolesamarbejde lyder interessant for din skole.