Rundt om akademiet: U15 satte FC Midtjylland til vægs

Vores tre akademihold var undertippede i deres seneste runde af Ligaerne. Det var også kun Younes Pedersens U15-hold, som havde held med at knække FC Midtjylland. Læs reaktionerne fra weekenden herunder.

U19: FC Midtjylland – Lyngby Boldklub 5-2
33′ Michael Opoku, 2-1
48′ Michael Opoku, 3-2

Cheftræner Mads Kristensen om kampen: Ikke plads til blinde passagerer

– Vi havde en dårlig kamp i lørdags, og alligevel var vi to gange på vej retur i kampen. Både med reducering til 2-1 og til 3-2.

– Begge gange scorer FCM i det efterfølgende angreb. Vi har for mange spillere på banen, som var blinde passagerer – det er der ikke plads til mod så dygtige hold. Vi spiller kampen fint fra minut 45 til minut 75. Deres 5-2 scoring tog gassen af ballonen.

U17: Lyngby Boldklub – FC Midtjylland 1-5
75′, Hjalte Nebo, 1-3

Cheftræner Azad Corlu om kampen: Mange personlige fejl

– En kamp, hvor vi har det rigtigt svært. FCM ligner et voksent hold og slår os på alle fysiske parametre. Den høje intensitet og de mange dueller gør, at vi laver en masse personlige fejl, hvilket desværre fører til mål imod. Vi har 20-25 gode minutter i anden halvleg, hvor vi formår at spille i lidt højere tempo, og dermed også flere gange forbi FCMs pres og dueller.

– Vi har fået svær start på sæsonen, hvis man måler på resultater, men gældende for alle kampene, så synes, jeg at vi på U17-holdet har en håndfuld meget interessante spillere – især målt på individuelt kvalitet.

U15: Lyngby Boldklub – FC Midtjylland 2-1
15′ Daniel Ekyamba, 1-0
61′ Jannik Bindslev Borge, 2-0

Cheftræner Younes Pedersen om kampen:

– Vi mødte et godt og veltrænet FCM-hold, som kom med en masse fysik, et velstruktureret pres. Kampens start var svær for os grundet et tungt FCM-pres. Efter 20 minutter, hvor vi scorer til 1-0 begynder tingene at løsne sig og kampen bliver mere lige, dog stadig med et lille overtag til udeholdet.

– Anden halvleg er ligesom første en jævnbyrdig kamp med mange frispark og rytmen bliver ofte ødelagt i kampen. Dog formår vi at holde en større ro og spiller bedre og bedre og scorer til 2-0. FCM reducerer med 15 min. igen, men vi holder stand og vinder 2-1.

– Generelt er det ikke vores bedste kamp, vi spiller i sekvenser for langsomt, men når vi sætter tingene sammen, så har alle det hold det svært mod os. Igen vil jeg rose drengene for at stå sammen, være kollektivt gode særligt uden bolden og så viser det også en god bredde, at vi har en U14 keeper i målet, som står en fremragende kamp kombineret med, at vi igen sætter spillere ind i anden halvleg, hvor den ene er med til at vinde kampen ved at score og den anden lukker sin side flot ned defensivt.

– Desuden skal drengene have ros for at træne virkelig godt og de seneste to ugers fokus på genpres og offensive omstillinger har udmøntet sig i 4 scoringer ud af 5 mod Silkeborg IF og FCM. Vi arbejder videre henimod Vejle-kampen, og glæder os til at vi skal på banen igen.

Akademiet præsenteres af Sydbank og Dansk MiljøAnalyse