Nederlag til AaB da skarpheden udeblev

Sted: Lyngby Stadion, 4.079

Startopstilling: Mads Kikkenborg – Kasper Jørgensen, Pascal Gregor, Lucas Hey, Marcel Rømer, Adam Sørensen – Tochi Chukwuani, Magnus Westergaard, Rezan Corlu – Mathias Kristensen, Magnus Kaastrup

Lyngby Boldklub – AaB 0-2
0-1, Younes Bakiz, 43
0-2, Younes Bakiz, 60′

Vi havde tre ændringer fra start til bundbraget mod AaB, hvor begge hold virkelig skulle bruge tre point til tabellen. To af ændringerne var tvungne, da Alfred Finnbogason brækkede kravebenet senest mod Viborg FF, mens Frederik Gytkjær var blevet syg op til aftenens kamp.

Ind kom Mathias Kristensen og Magnus Kaastrup på toppen, mens der var fundet plads til Tochi Chukwuani på den defensive midtbane.

Vores start på kampen var langt bedre end seneste fredag. Vi sad tæt i duellerne fra start, og gav ikke AaB meget plads til at trække vejret.

Tochi Chukwuani stod for vores første farlige forsøg i opgøret, da bolden faldt ned i en farlig position efter en hjørnesparksbold. Midtbanespilleren ramte bolden godt, men vi måtte se den gå over sammenføjningen.

Efter en Lyngby-dominans i det første kvarter, bød gæsterne sig nu godt til i opgøret. Lucas Andersen trak ind i banen og forsøgte sig mod trekanten i det lange hjørne. Heldigvis har vi også en lang målmand på mål, og Mads Kikkenborg afværgede forsøget på fremragende vis.

Der var meget på spil for begge mandskaberne, hvilket var tydeligt i den første halve time af opgøret, hvor det ikke var meget plads, som blev givet væk.

Friløber til Kaastrup og vild Kikkenborg-redning

Kampen åbnede op efter en stor fejl i AaB-forsvaret. Et mistimet hovedstød sendte Magnus Kaastrup helt alene igennem. Vores angriber overplacerede dog sit skud, som gik over målet. Kampens hidtil klart bedste chance!

Chancen åbnede kampen op, og lynhurtigt bød AaB sig til i den anden ende. Mads Kikkenborg diskede dog op med en storslået redning helt nede bed stolperoden. Den er ikke set meget flottere i denne sæson!

Kedelig afslutning på lige halvleg

Spillet bølgede frem og tilbage, hvilket endte med at være skidt for vores Kongeblå-hjerter.

Først var Mathias Kristensen tæt på, da han blev spillet fri tæt under kassen, inden hans skud blev blokeret i sidste øjeblik. Men så gik det galt i den modsatte ende.

Et indlæg blev spillet tilbage i feltet, hvor en AaB-angriber fik lov at vende med bolden og sætte bolden ind i det lange hjørne til 0-1 – igen måtte vi trække os op til pauseteen!

Fint ud af starthullerne

Som senest mod Viborg FF kom vi godt ud fra omklædningrummet. Hvis ikke det havde været for et AaB-hoved, så kunne det også være blevet til en udligning fra et Marcel Rømer-saksespark tæt under mål. Kort efter tog dommeren sig så en blunder, da Magnus Kaastrup blev stemplet og kunne være kommet til en god mulighed.

Aggressiviteten forsvandt dog efter de første ti minutter, hvor AaB igen kom godt med i kampen, og som mange gange før, så blev vi bare straffet.

En fejlaflevering fra vores bagerste række, efterfulgt af en aflevering i dybden gav udeholdet en fri mulighed, som de udnyttede til 0-2 – av!

Den tog lidt tid for spillerne at sluge, og uret skulle runde 70 minutter, før vi kom til store chancer igen – og igen – var marginalerne ikke at finde til vores fordel.

Først hev AaB-målmanden en fantastisk redning frem på en endnu flottere flugter fra Kasper Jørgensen, inden et hårdt hovedstød fra Lucas Hey blev blokeret på stregen – behøves man sige mere?

Tvivlsomt dommerarbejde – igen

Få minutter efter blev Sævar Magnùsson indskiftet, hvilket kastede to scoringer af sig – de blev dog begge annulleret. Den første var god nok, da Adam Sørensen var offside, før han slog indlægget til islændingen.

Efterfølgende pressede Magnusson højt og fik fat i bolden, som han lossede i kassen – her valgte dommeren at dømme frispark for en minimal kontakt, da han vandt bolden – dommertække og marginaler er en by i Rusland for os pt.

Frustrationerne på tribunerne kunne mærkes og på trænerbænken, hvor temperamenterne var i kog.

Timo Letschert kom ind til sin Lyngby-debut, mens der blev skiftet offensivt ind længere fremme. Lige lidt hjalp det, og vi tager et nederlag, som gør rigtig ondt på Lyngby-sjælen og i tabellen, hvor AaB trak fra.