Rundt om akademiet: Flot weekend i Horsens

Det har været en rigtig fin Kongeblå weekend – også når man ser på akademiet. U15, U17 og U19 fik to sejre og en uafgjort med hjem fra Horsens i lørdags! I kan læse reaktionerne fra kampene herunder.

U19: AC Horsens – Lyngby Boldklub 3-3
2-1, Jeffrey Adjei-broni, 78′
2-2, Jeffrey Adjei-broni, 82′
3-3, Michael Opoku, 90′

Cheftræner Mads Kristensen om kampen: “Viser kvalitet til sidst”

“Det blev en kamp, hvor vi manglede kvalitet i nøglesituationer ift. at komme foran. Vi manglede tempo på bolden og i vores intensitet i bevægelserne omkring modstanderens bagkæde.”

“Vores presspil var mangelfuldt i 1. første halvleg. Både struktur og intensitet var det ringeste, vi har leveret efter sommerferien. Vi laver et comeback fra 0-2 til 2-2 og igen fra 2-3 til 3-3. Det viser karakter, at vi igen formår at komme retur.”

“Dertil havde vi øvet os i straffespark fra sidst – således vi vandt denne og fik et ekstra point.”

U17: AC Horsens – Lyngby Boldklub 0-1
0-1, Ibrahim Figuigui, 77′

Cheftræner Azad Corlu om kampen: “Topaktioner fra enkelte spillere”

“Vi spiller en rigtig god kamp, hvor især vores opbygning og derefter fastholdelse af bolden tæt på Horsens-målet er på et højt niveau.”

“Vi skal stadigvæk blive bedre til at have flere spillere, der vil løbe dybt og på den måde skabe flere chancer. Lige nu skaber vi det primært via topaktioner fra enkelte spillere.”

U15: AC Horsens – Lyngby Boldklub 1-2
1-1, Svend Frydelund Damsgaard,
1-2, Jonathan Adebeci Bay,

Cheftræner Younes Pedersen om kampen: “Bænken er med til at vinde kampen”

“Vi får en dårlig start og kommer bagud 0-1 efter 16 min, dog udligner vi kort efter. Generelt bærer første halvleg præg af, at vi i presset for få gange og for langsomt hæver lavt pres til højt pres.”

“I anden halvleg er vi klart bedst og får ændret en lille smule i vores positioner, samtidig har vi en god bænk som kommer ind og er med til at vinde kampen, og denne gang havde vi marginalerne, da vi får sejren i overtiden. Vi arbejder hårdt videre frem mod Silkeborg, som er en kamp, vi glæder os meget til!”

Akademiet præsenteres af Sydbank og Dansk MiljøAnalyse