Lyngby Boldklub skriver kontrakt med Timo Letschert

Lyngby Boldklub har skrevet kontrakt med den hollandske forsvarsspiller Timo Letschert for resten af 2022. Letschert kommer til De Kongeblå på en fri transfer.

På Timo Letscherts CV står der klubber som Hamburger SV, Sassuolo – og senest – AZ Alkmaar. Forsvarsspillerens kontrakt udløb for tre måneder siden, og siden har han stået uden klub.

Nu bliver Lyngby Boldklub føjet til CV’et, og selvom hans aftale kun løber for 2022, så skal hollænderen ikke ses som en kortsigtet løsning i forsvaret, forklarer administrerende direktør Andreas Byder.

“Timo er en spændende spiller, som kommer med erfaring fra et højere niveau. Vi er klar over, at han har et efterslæb, fordi han har stået uden klub i de seneste måneder – derfor har vi heller ikke en forventning om, at han kan gå ind i kamptruppen fra dag ét,” forklarer administrerende direktør Andreas Byder og fortsætter:

“Timo skal ikke ses som en kortsigtet løsning, selvom kontrakten kun er til nytår. Aftalen giver begge parter muligheden for at se hinanden an, og både vi og Timo tror på, at forløbet kan udvikle sig til en længere kontrakt, når vi kommer frem til nytår,” slutter Byder.

Letschert har trænet med De Kongeblå siden i fredags, og søndag overværede han også 3-3-kampen i Brøndby. Tirsdag får han også sine første kampminutter, da han er udtaget til Future Cup-kampen mod FC Nordsjælland.

Velkommen til, Timo!