Glad Letschert: “Lyngby tændte en ild hos mig”

Den rutinerede forsvarsspiller Timo Letschert har skrevet kontrakt med De Kongeblå for resten af dette år. Den 29-årige hollænder har trænet med holdet i de seneste dage, hvilket understregede de positive ting, som han på forhånd hørte om Lyngby Boldklub.

“Jeg talte med Alfred Finnbogason forud for skiftet, og han talte meget positivt om klubben. Efter jeg mødte spillerne i fredags og snakkede med Freyr, så fik jeg virkelig god følelse omkring klubben.”

“Det tændte en ild hos mig om at komme tilbage på fodboldbanen, at træne igen og være en del af et hold, som arbejder mod det samme mål: at sikre overlevelse i Superligaen,” forklarer en motiveret Letschert, som også var på Brøndby Stadion i går.

“Jeg så kampen imod Brøndby og var imponeret – særligt af anden halvleg, hvor vi kom tilbage og fik styr på kampen. At vi turde spille med og have personlighed i vores spil i den kulisse, siger meget om det her hold.”

Forsvarsspilleren har skrevet kontrakt for resten af dette år, men hvis alt går vel, så kan samarbejdet blive endnu længere.

“Hvis både klubben og jeg er tilfreds med vores samarbejde, så finder vi ud af at forlænge aftalen efter nytår, men lige nu er det vigtigste for mig at præstere og hjælpe holdet i dette efterår,” slutter en glad Letschert, som allerede kan få minutter i Future Cup-kampen mod FC Nordsjælland i morgen.

Letschert præsenteres af Homemate