U15-drengene blev nummer fire ved international turnering i Wien

U15-drengene har været til en international turnering i Wien, som sidste år blev vundet af FC Barcelona. Lyngby-drengene leverede et rigtig godt indtryk i det østrigske og sluttede nummer fire i turneringen, forklarer cheftræner Younes Pedersen.

“I den indledende pulje spillede drengene uafgjort med Dinamo Zagreb og Sturm Graz for herefter at slå FC Flyeralarm Admira. Dette resulterede i en 2. plads i puljen, da Dinamo Zagreb havde en bedre målscore, og derved skulle Lyngby spille om bronze mod Rapid Wien om søndagen. Placeringskampen blev tabt 1-0 i en tæt kamp, og Dinamo Zagreb vandt finalen 3-0.”

“Lyngby-drengene spillede flot fodbold, og leverede en tæt forestilling i samtlige kampe og har derved efterladt et godt indtryk af klubben i det østrigske.”

“Spillerne fik generelt en masse ud af turneringen grundet den gode matchning og lærte meget om at spille mod andre kulturer. De fik erfaring på internationalt niveau, og samtidig var forholdene meget professionelle med virkelig gode baner, egen bus og et godt hotel,” slutter Pedersen.

Placeringerne i turneringen:
1. Dinamo Zagreb