Mads Kikkenborg om konkurrencen i Lyngby og afslutningen i Esbjerg

Mads Kikkenborg er gæst i det nyeste afsnit af “Den Kongeblå” podcast med Lasse Fosgaard, hvor han taler om konkurrencen på målmandsposten i Lyngby, om at træne med sin direkte konkurrent hver eneste dag samt den ærgerlige exit med barndomsklubben Esbjerg fB.

Det andet afsnit af “Den Kongeblå” podcast er på gaden med en flyvende Lasse Fosgaard i værtsrollen. Han har besøg af vores lange målmand Mads Kikkenborg, der, som altid, kommer med højt humør.

De to får vendt flere forskellige emner, men særlig Kikkenborgs farvel til Esbjerg og starten i Lyngby får en masse taletid. Herunder kan i læse uddrag fra podcasten:

“Et halvt år inden jeg ophævede, skrev jeg under på en ny aftale med Esbjerg og på få måneder vendte det hele på hovedet. Så det var jo et chok. Her bagefter kan jeg også være glad for det, fordi jeg er kommet et rigtig godt sted hen, mens jeg har udviklet mig meget. Jeg er helt vild med at være i Lyngby.”

“Men selvfølgelig var det en ærgerlig tid. Det var ikke godt for mig eller klubben.  Jeg havde jo spillet i Esbjerg, siden jeg var barn, så man har jo et stort tilhørsforhold.”

“Uden at sige for meget, så havde jeg det hårdt. Jeg tror, det var en af de hårdeste perioder, som jeg har haft. Det var mødet med den kolde og kyniske fodboldverden, men det var jo også mit eget valg at forlade Esbjerg.”

“Det mest overraskende for mig var, hvor hurtigt det kan gå i fodbold. Man går fra at have en sommerferie med ny kontrakt, og nu skal virkelig ud og bevise sig, og så ændrer det hele sig,” siger Kikkenborg blandt andet i podcasten, som han høres herunder.